گناباد- ایرنا- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد گفت: ۲۳ هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع ویروسکرونا تاکنون توسط بسیج بین نیازمندان این شهرستان توزیع شده است.

سرهنگ پاسدار علیرضا محبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان بسته‌های معیشتی در قالب ۱۵ مرحله با اولویت مددجویان و خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد توزیع شده است.

وی ادامه داد: از این میزان ۲ هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی در آستانه تعطیلات نوروز به تازگی بین آسیب‌دیدگان کرونا و نیازمندان گناباد توزیع شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد گفت: علاوه بر این امر ۱۵ هزار قرص نان، ۸۵۰ سبد پوشاک، مواد غذایی، اقلام پزشکی مانند کپسولهای اکسیژن با  همراهی خیران گناباد تهیه و بین نیازمندان مناطق شهری و روستایی این شهرستان توزیع شده است.

وی بیان کرد: ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایجاد صنایع تبدیلی و راه‌اندازی کارگاههای مشاغل خرد توسط بسیج سازندگی از ابتدای امسال بین توان جویان زیر پوشش اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به مبلغ یک میلیارد ریال و با بازپرداخت هفت ساله توزیع شده است.

سرهنگ محبی افزود: با مشارکت بسیج سازندگی گناباد و در راستای محرومیت‌زدایی، ۸۶ واحد مسکونی متعلق به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیازمندان در روستاهای این شهرستان بازسازی و ۸۰۰ میلیون ریال برای مرمت قنوات آسیب دیده در مناطق شهری و روستایی گناباد هزینه شده است.

وی افزود: همچنین با پیگیری بسیج سازندگی گناباد حواله ۳۵۰ تن قیر رایگان برای بازسازی راههای روستایی این شهرستان صادر شده که به زودی به منطقه انتقال خواهد یافت.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد گفت: اختصاص ۸۰۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات قرض الحسنه برای اجرای پنلهای خورشیدی برای افراد نیازمند در مناطق روستایی گناباد سایر فعالیتهای بسیج سازندگی این شهرستان از ابتدای امسال به شمار می رود.

۵۰ درصد از جمعیت ۹۳ هزار نفری گناباد در قالب رده‌های مختلف بسیج سازماندهی شده‌اند.

۱۳ هزار و ۴۱۰ نفر از جمعیت ۹۳ هزار نفری شهرستان گناباد زیرپوشش خدمات نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند.

۱۴ مرکز خیریه هم برای جلب مشارکت‌های مردم تحت نظارت اداره بهزیستی گناباد فعالیت دارند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.