شهرکرد- ایرنا- معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و در بخشی از شهر شهرکرد به طور میانگین از ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده است.

مرتضی رفیعی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بنیاد مسکن مسئولیت احداث مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را برعهده دارد اما احداث یک هزار و ۲۲۴ واحد از واحدهای مسکن ملی در شهرکرد که دارای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است را نیز عهده دار شده است.

وی تصریح کرد: در احداث واحدهای مختص شهرکرد تاکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در ۸شهر بروجن ۲۸۷ واحد احداث می‌شود که تاکنون ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در شهر اردل ۲۴ واحد احداث می‌شود که تاکنون ۴۵ درصد آن اجرا شده، در شهر لردگان ۹ واحد احداث می‌شود که تاکنون از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده است و در شهر فرخشهر نیز ۱۶۰ واحد احداث می‌شود که در مرحله خاکبرداری قرار دارد.

رفیعی به طرح‌های گروه‌ساخت بنیاد مسکن نیز اشاره کرد و گفت: واحدهای مسکن ملی در قالب این طرح از سوی گروه‌های سه نفره احداث می‌شود به ترتیب که بنیاد مسکن زمین موردنظر را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و آنها در قالب گروه‌های سه نفره مراحل احداث مسکن را اجرا می‌کنند.

وی اظهار داشت: در قالب تیم‌های گروه‌های ساخت نیز ۵۱۷ واحد در شهرهای هفشجان، بن، سامان، سورشجان، فارسان، جونقان، لردگان و فرادنبه احداث می‌شود که تاکنون به طور میانگین از هفت درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: آورد اولیه متقاضیان ۴۰ میلیون تومان است و تسهیلات پرداختی در شهرکرد ۳۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان تسهیلات ۳۰۰ میلیارد تومان با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است.

به گزارش ایرنا، در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، یکصد هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

همچنین در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

استان چهارمحال و بختیاری نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد که در ۴۲ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی ساکن هستند.