تربت‌حیدریه- ایرنا- دبیر هیات کشتی تربت‌حیدریه گفت: تیمهای خراسان رضوی الف(تربت حیدریه)، مازندران و تهران در صدر رقابتهای کشتی آزاد جوانان کشور قرار دارند

حامد عبداللهیان روز جمعه در حاشیه رقابت‌های کشتی آزاد جوانان کشور که در تربت‌حیدریه در جریان است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان خراسان رضوی با ۲ تیم در این رقابتها حاضر شده است تیم الف خراسان رضوی اختصاص به قهرمانان کشتی در تربت‌حیدریه دارد و در تیم ب خراسان رضوی ترکیبی از قهرمانان دیگر شهرهای این استان حضور دارند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد پاداشی که بنا به تصویب هیات کشتی شهرستان تربت‌حیدریه و با حمایت مالی اسماعیل حسن‌زاده رییس هیات کشتی این شهرستان تامین شده در کسب نتایج مطلوب برای اعضای این تیم موثر بوده است.
دبیر هیات کشتی تربت‌حیدریه گفت: در این مصوبه مقرر شده است کشتی گیرانی که در استان مقام اول و در مسابقات کشور مقامهای اول تا سوم را کسب کنند و همچنین قهرمانان آسیایی و جهانی شوند به نسبت کسب موفقیت‌های به دست آمده از طرف هیات شغل ثابت یا حقوق ثابت دریافت کنند.
عبداللهیان افزود: همچنین برای مربیانی که شاگردان باشگاه آنان قهرمان آسیا یا جهان شوند شغل ثابت یا حقوق ثابت در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: همچنین در هیات مصوب شده مسابقات دوستانه با صلاحدید مربیان به صورت رفت و برگشت برگزار شود و مربیان به کلاس‌های ارتقای مربیگری اعزام شوند و نیز زمینه سازی برای شرکت در کلاس‌های توجیهی در استان و کشور و پرداخت پاداش به کشتی گیرانی که در مقاطع تحصیلی در مدارس شاگرد اول کلاس خود باشند از دیگر مصوبات هیات است و البته این مصوبات به کسانی تعلق می‌گیرد که کارت عضویت هیات کشتی شهرستان تربت حیدریه را دارا باشند.
مسابقه‌های کشتی جوانان کشور انتخابی تیم ملی یادواره خیر نیکنام زنده یاد حاج "طاهر علی حسن‌زاده" از چهارشنبه هفته جاری به میزبانی تربت‌حیدریه آغاز شد و تا شامگاه امروز ادامه دارد.
در این رقابتها ۳۸۵ کشتی‌گیر در قالب ۳۶ تیم از ۳۱ استان در ۱۰ وزن با هم رقابت می‌کنند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.