تهران - ایرنا - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قرچک گفت: قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و این مهم جز با پاسداشت مقام شهدا میسر نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، آزمان کادری در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قرچک، اظهار داشت: ایران اسلامی در سایه اعتقاد به خدا و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و آگاهی و بصیرت مردم انقلابی و همیشه در صحنه، در برابر تمامی تهاجمات دشمن ایستادگی کرده اجازه دخالت استکبار در امور کشور و تجاوز آنان را نداده است.
وی افزود: امروز رویکرد استکبار در مقابله با ایران اسلامی به جنگ سایبری و تهاجم فرهنگی تبدیل شده که برای خنثی کردن این تهاجم به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که جز با پاسداشت مقام شهدا میسر نمی‌شود نیاز است.
این مسئول تاکید کرد: دشمن تلاش دارد تا با شبیخون فرهنگی به ارزش‌های اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه نسل جوان به دست فراموشی سپرده شود ولی با وجود بنیاد شهید و امور ایثارگران و فعالیت جوانان در حوزه رسانه و فضای مجازی، این توطئه نیز خنثی می‌شود.
کادری گفت: امروز ایران اسلامی با برخورداری از جوانانی صالح، متدین و انسان‌های پرهیزکار در برابر آماج حملات استکبار جهانی و دشمنان جمهوری اسلامی ایستاده اند و بینی دشمنان اسلام و مسلمین را به خاک مالیدند.
وی با اشاره به موضوع جنگ اوکراین و روسیه افزود: مساله امروز روسیه و اوکراین باید مایه عبرت همه باشد که نباید به وعده‌های آمریکار و کشورها اروپا دل خوش کرد و باید به یادگاران خود و قهرمانان واقعی خود افتخار کنیم که بدون نیاز به غرب و شرق عالم در برابر دشمن متجاوز ایستادند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست دشمن افتد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قرچک با تاکید بر لزوم توجه به جهاد تبیین خاطرنشان کرد: امروز همه افراد موظفند تا ارزش‌های دفاع مقدس به بهترین نحو نشر پیدا کند و از فراموش شدن آن جلوگیری شود.
شهرستان قرچک در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ۳۵۰ شهید، ۲۷ شهید مدافع حرم نیز، ۷۵۰ جانباز زیر ۲۵ درصد، ۴۰۰ جانباز بالای ۲۵ درصد و ۱۲ جانباز بالای ۷۰ درصد به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌ شرق تهران واقع شده است.
۲۲ اسفند به مناسبت صدور فرمان امام راحل به تشکیل بنیاد شهید در سال ۵۸ به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.