قم-ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با اشاره به آثار ماندگار مجاهدت شهدا و ایثارگران در صیانت از مرزهای جغرافیایی و امنیت ملی کشور، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید مورد توجه همه مردم باشد.

حجت‌الاسلام حسن هنرمند در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم، با اشاره به نقش شهدا و جانبازان در استقلال و آزادی ملت ایران، افزود: شهدا در زمانی که بسیاری از ملت های دنیا علیه انقلاب ایران متحد شده بودند در برابر توطئه ها و زیاده خواهی آنها ایستاده و از کیان ایران اسلامی دفاع کردند.

وی با اشاره به روز ۲۲ اسفندماه و بزرگداشت شهدا و ایثارگران گفت: امنیت بزرگترین نعمتی است که شهدا و ایثارگران نصیب ملت ایران کرده اند و بر اساس همین امام راحل این روز را در تاریخ ایران به نام شهدا و جانبازان ثبت کردند.

در سال ۱۳۸۳ روز ۲۲ اسفند به یاد سالروز تاسیس بنیاد شهید در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم ادامه داد: شهدا از جوانی، تحصیل و سایر فرصت های زندگی گذشتند تا هم وطنانشان در امنیت و استقلال زندگی کنند و تجاوزهای دشمن بعثی را از سرحدات کشور دفع کنند.

وی آثار جراحت و جانبازی جنگ بر رزمندگان را مورد توجه قر ار داد و اظهار داشت: بسیاری از جانبازان و آزادگان با وجود گذشت سالها از دوران جنگ همچنان با درد و رنج جنگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

هنرمند ابراز کرد: وظیفه امروز ما در برابر این افراد احترام و تکریم در مرتبه اول و ادامه راهی است که این افراد بخاطر آن جنگیده و به مقام شهادت یا جانبازی نائل شدند.

استان قم حدود ۶ هزار شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و حدود ۶۰۰ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم نیز دارد.