شهرکرد- ایرنا- رییس کمیته ورزش‌های هوایی چهارمحال و بختیاری از برگزاری نخستین دوره آموزش تخصصی استفاده از چتر نجات با حضور و تدریس اساتید ملی و خلبانان سراسر کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه در شهرکرد خبر داد.

صادق ملکی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این باره اظهار داشت: این دوره آموزشی به ۲ صورت تئوری و کارگاه عملی برگزار شد، بدین صورت که خلبانان حاضر در کارگاه ۱۲ ساعت دوره تئوری فرا گرفته و پس از آن یک روز کامل روش‌های عملی استفاده از چتر نجات را آموزش دیدند.

رییس کمیته ورزش‌های هوایی چهارمحال و بختیاری افزود: به نفراتی که در هر ۲ آزمون نمره قبولی کسب کنند گواهی داده می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی در سطح استانداردهای بین‌المللی اجرا شده است، تصریح کرد: از الزامات ورزش‌های هوایی استفاده از چتر نجات است چراکه در چرخش‌ها اگر برای خلبان مشکلی رخ دهد باید از چتر نجات استفاده کند که پرتاب و باز کردن چتر نجات از اهمیت بالایی برخوردار می‌شود.

رییس کمیته ورزش‌های هوایی چهارمحال و بختیاری به ظرفیت‌های این استان در حوزه ورزش‌های هوایی اشاره کرد و یادآور شد: سایت بین‌المللی رخ با توجه به ارتفاع و فشار هوای مناسب از ظرفیت‌های کشور و از برترین سایت‌های دنیا به شمار می‌آید و خلبانانی که از کشورهای مختلف در این سایت پرواز کرده‌اند و تجربه خود را به اشتراک گذاشته‌اند، به محاسن جغرافیایی این سایت اشاره کرده‌اند.

محمود لشکری از مدرسین این دوره آموزشی هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون نمونه این دوره آموزشی در کشور برگزار نشده بود و وسایل، استانداردها و علوم تئوری که در این کارگاه تدریس می‌شود، جهانی و به روز است.

وی تصریح کرد: استفاده از چترنجات یکی از ضروریات برای خلبانان به شمار می‌رود که در این دوره آموزشی هم به صورت تئوری و هم عملی چگونگی استفاده از چتر نجات با حفظ خونسردی آموزش داده شد.