کرمانشاه- ایرنا- مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد: بر اساس تصمیم ستاد پیشگیری مقابله با کرونا، کلاس های حضوری شهرهای وضعیت قرمز استان از روز شنبه(۲۱اسفند) تا پایان هفته تعطیل و در بستر شبکه شاد برگزار می شود

به گزارش ایرنا، رضا شیرزادی شامگاه روز جمعه افزود: بر اساس تصمیم ستاد پیشگیری مقابله با کرونا در راستای کنترل پیک ششم کرونا سویه "اُمیکرون " وضعیت فعالیت آموزشی مدارس استان از روز شنبه ۲۱ اسفندماه  تا پایان هفته، به ترتیب ذیل است. 

 مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه یادآور شد: در شهرهای با وضعیت قرمز کلاس های درس دانش آموزان؛ مقاطع مختلف تحصیلی مدارس مناطق روستایی کم جمعیت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی "حضوری" و کلاس های درس تمامی مدارس شهری در مقاطع مختلف تحصیلی به مدت یک هفته " غیر حضوری" و در بستر فضای مجازی " شبکه شاد"برپا خواهد شد. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: در شهرهای وضعیت های نارنجی و زرد؛ کلاس های درسی مقاطع مختلف تحصیلی شهری و مناطق روستایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گروه بندی متوازن به صورت حضوری برگزار می شود.

شیرزادی در خصوص کلاس‌های کارگاهی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هم گفت: با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود و و درس دانش آموزان مبتلا به بیماری کرونا، در بستر شبکه شاد ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: بخش اداری و عوامل اجرایی به منظور نظارت بر امر آموزش غیرحضوری در ایام مذکور و در راستای پاسخگویی به دانش آموزان، اولیای و ارباب رجوع در روزهای هفته در مدارس حضور دارند. 

۶ شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت قرمز است

ستاد مدیریت کرونا استانی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه رنگ بندی شهرستانهای استان ۲۰ اسفند ماه به این شرح زیر  اعلام کرد: ۶ شهرستان؛ کرمانشاه، کنگاور، هرسین، صحنه، پاوه و ثلاث باباجانی در وضعیت قرمز قرار دارد.

همچنین این ستاد وضعیت شهرستان های، اسلام آباد غرب، روانسر، گیلانغرب، سرپل ذهاب، جوانرود،سنقر و کلیایی، دالاهو  نارنجی و  وضعیت شهرستان قصرشیرین را زرد اعلام کرد.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۳۳۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.