تهران - ایرنا - دارنده مدال جهانی تیراندازی در رشته تپانچه می‌گوید: فدراسیون جهانی از سال ۲۰۲۱ رنکینگ مسابقات جهانی را برای کسب سهمیه المپیک منظور کرده و به همین دلیل به نتایج پیکارهای جهانی امیدوار هستیم.

به گزارش ایرنا، «وحید گلخندان» روز شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: تیراندازانی که رنکینگ جهانی داشته باشند با قوانین خاصی می‌توانند سهمیه المپیک بگیرند و البته از گذشته حضور در رقابت‌های جهانی نیز برای شرکت‌کنندگان رنکینگ داشته است. البته ما به دلایلی نتوانستیم به جام جهانی مصر اعزام شویم ولی فدراسیون در تلاش است که بتوانیم به جام جهانی برزیل برویم.

این ملی‌پوش در خصوص روند آماده‌سازی تیم ملی گفت: پس از المپیک اردوها با یک وقفه کوتاه آغاز شد و تاکنون این اردوها ادامه دارند و تیراندازان به آمادگی مطلوبی دست یافته‌اند.

گلخندان ادامه داد: در حال حاضر با هدف اعزام به جام جهانی برزیل در حال تمرین هستیم و مسابقات برزیل روزهای ۲۰ تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. 

وی در خصوص شانس کسب مدال در بازی‌های آسیایی و سهمیه المپیک ۲۰۲۴ فرانسه گفت: پیش‌بینی در رشته تیراندازی به دلیل تاثیر عوامل متعدد امکانپذیر نیست و هیچ قولی در این خصوص نمی‌توان داد اما این را می‌دانم که تمام تیراندازان برای رسیدن به بالاترین سطح آمادگی و رقابتی، همه تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

این تیرانداز جوان رشته تپانچه در مورد برگزاری اردوی برون مرزی نیز اظهار داشت: اردوی تدارکاتی برای تیراندازان همیشه با ۲ هدف ارتقا آمادگی، تامین فشنگ و مهمات بوده و کادر فنی با همین هدف اردوهای برون مرزی برای تیم در نظر گرفته‌اند که امیدوارم محقق شوند و الان چیزی در این خصوص نمی‌شود گفت.