تهران- ایرنا-نماینده مردم لردگان گفت: نگاه آیت الله رییسی به حل مشکلات اقشار مختلف آسیب پذیر جامعه بویژه کارگران مثبت است و دولت با افزایش حقوق کارگران نشان داد که با جدیت حل مشکلات اقشار مختلف جامعه را پیگیری می کند.

«حسین بامیری» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درمورد افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران گفت: برای اولین بار براساس تصمیم شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران به این میزان افزایش یافت که این اقدام  دولت قابل تقدیر است.

نماینده مردم لردگان تصریح کرد: کارگران به دنبال امنیت شغلی هستند و احساس امنیت شغلی هم از موضوعاتی مهم این قشر از جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد و نیاز است که در بعضی از  مشاغل از جمله کارگران حمایت ویژه صورت گیرد تا آنها بتوانند حداقل های زندگی خود را فراهم کنند.

نایب رییس کمیسیون امورداخلی مجلس نیروی انسانی ماهر  را سرمایه کشور دانست و گفت: کارگران به عنوان بازوی توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور دارند آسایش خاطر و امنیت شغلی آنها از سوی نهادهای کلان تصمیم‌ساز کشور باعث می شود که گامهای موفقی را برای پیشرفت کشور بردارند.

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، کارگران سربازان اقتصاد مقاومتی هستند، چرخ سازندگی و بالندگی با دست های پر توان کارگران به عنوان نیروی کار محقق می شود و نقش آنها در تحقق جهش تولید کلیدی است.کارگران یکی از اقشاری هستند که کمتر به حقوق آنها پرداخته شده است و بخش مهم و اساسی اقتصاد و صنعت  کشور با دستان پرتوان آنها در حرکت است .

نایب رییس کمیسیون امور داخلی مجلس تصریح کرد: افزایش حقوق کارگران اقدام مهم دولت برای رفع مشکلات معیشتی بوده است . این افزایش نسبت به تورم خوب است و مطالبات به حق کارگران در این زمینه هم نیاز به توجه جدی دارد که دولت این مسائل را مد نظر قرار داده است  و نسبت به سال‌های گذشته رشد بسیار خوبی را در افزایش حقوق کارگران شاهد هستیم.

وی اقدامات عدالتخواهانه دولت سیزدهم در حل مشکلات اقشار مختلف جامعه را مثبت ارزیابی کرد و گفت : نگاه آیت الله رییسی به حل مشکلات اقشار مختلف آسیب پذیر جامعه، بویژه کارگران مثبت است و   دولت  با افزایش حقوق کارگران نشان داد که با جدیت حل مشکلات اقشار مختلف  جامعه را پیگیری می کند.

نماینده مردم لردگان اضافه کرد: رییس جمهور با برنامه‌های عالمانه ، آگاهانه و ضربتی  به دنبال حل مشکلات معیشتی کشور است، وزراتخانه‌ها  هم باید همسو و هماهنگ برای ریشه کنی فقر مطلق  در کشور اقدام کنند و خود را به مواضع رییس جمهور برسانند تابا تکیه بر ظرفیت و توان داخلی شاهد حل مشکلات معیشتی در کشور باشیم و بتوانیم مشکلات همه اقشار جامعه بخصوص کارگران را حل کنیم.