مشهد- ایرنا- نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه این که به حوزه علمیه خراسان و قم به صورت مستقل از هم هستند نیاز است تا در جلسات و شوراهایی که در سطح ملی نماینده‌ای از حوزه علمیه قم حضور دارد از حوزه خراسان هم یک نفر حضور داشته باشد.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز شنبه در اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه خراسان در مشهد افزود: دنبال این هستیم که سهم حوزه علمیه خراسان را در رسیدن انقلاب به قله به دست بگیریم و به همه اجزای حاکمیت توانمندیهای این حوزه را نشان دهیم.

وی با بیان این که حوزه علمیه خراسان نتوانسته ظرفیتهای خود را چنان که باید در مسائل ملی نشان دهد افزود: حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف توانمندی دارند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتبارات امسال حوزه علمیه خراسان هم گفت: با پیگیری انجام شده ۹۶ درصد اعتبارات امسال وصول شد که اگر پیگیری انجام نمی‌شد بسیار کمتر از این مبلغ وصول می‌شد و برای  سال آینده  هم در خصوص بهبود معیشت طلاب برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان نیز در این اجلاس گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی را مطرح کردند و اینها کلید راه حرکت تحولی حوزه است.

آیت الله سید مصباح عاملی افزود: مبنای پذیرش در حوزه علمیه باید پذیرش نخبگانی باشد و کسانی جذب شوند که بتوانند ادامه دهنده مسیر انبیا باشند و سلامت جسمی، فکری، سواد کافی، انگیزه خالص و استعداد طلاب نیز مهم است.

وی ادامه داد: طلاب باید جریانهای انحرافی و سیاسی را بشناسند و بفهمند و محور نظام که ولایت فقیه است را درک کنند.

مسوول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان هم گفت: نشست امروز به منظور هم‌افزایی و همفکری در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی، سیاسی و مدیریتی شکل گرفته است.

حجت الاسلام سید ابوالفضل کاظمی افزود: در نشست امروز هیات‌های اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی و خانواده و تعلیم و تربیت و بعضی از قرارگاه‌ها مثل سیاست و جامعه گزارش عملکرد ارائه خواهند داد.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۴۶ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.