سنندج-ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه وضعیت نمازخانه‌های ادارات و بین راهی استان مطلوب نیست، گفت: ساماندهی این نمازخانه‌ها باید در اولویت کار مدیران باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز شنبه در جلسه شورای اقامه نماز استان کردستان در سنندج اظهار داشت: باتوجه به بازدیدهایی که از نمازخانه‌های بین راهی و ادارات استان داشتیم شرایط مناسبی ندارند و این در شان مردم ما نیست.

وی با اشاره به اینکه انجام بسیاری از اقدامات مستلزم اعتبار و پول نیست بلکه نیاز به همت، علاقه و عشق دارد و ساماندهی نمازخانه‌ها هم یکی از این کارها است،  افزود: برای مباحثی هم چون نماز باید اقدام به ترویج عملی کرد و از کارهای معمول و کلیشه‌ای پرهیز کرد تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر اهمیت قائل شدن برای مباحث و مسائل دینی تاکید و اضافه کرد: ساعت برنامه‌ها و جلسات ادارات باید به گونه‌ای تنظیم شود که با وقت نماز تداخل پیدا نکند و مدیران و کارکنان بتوانند در نماز جماعت شرکت کنند.

امام جمعه سنندج هم در این جلسه اظهار داشت: مساله نماز تنها در خواندن آن خلاصه نمی شود این فریضه الهی فلسفه دارد که توجه به آن موجب ترقی جامعه می شود.

ماموستا فایق رستمی با اشاره به اینکه نماز بزرگترین عامل امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: وحدت و اخوت در نماز هویدا بوده و سرشار از شفا و رحمت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: علاوه بر ایام نوروز در طول سال از نمازخانه های بین راهی و هم نمازخانه های موجود در مسافرخانه ها و هتل ها بازدید می کنیم.

یعقوب گویلیان اضافه کرد: انتظار می رود دستگاه های دیگر هم ما را در مهیاکردن و تجهیز نمازخانه ها و تامین اعتبار لازم برای این کار ما را یاری کنند.