تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

مهاباد - ایرنا - توقیف محموله ۲ تنی چوب قاچاق در اشنویه و اهدای ۱۵ سری جهیزیه به میمنت نیمه شعبان به نوعروسان کمیته امداد از مهمترین اخبار شهرستان طی هفته جاری است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک محموله ۲ تُنی چوب قاچاق که در یک دستگاه خودرو بارگیری شده بود، در این شهرستان توقیف شد.

مصطفی چترآذر افزود: ماموران این اداره پس از گزارش های مردمی در حین گشت زنی و بازدید میدانی از قطع درختان در مسیر رودخانه گادر ، شامگاه گذشته یک دستگاه وانت حامل چوب قاچاق را توقیف کردند.

وی ادامه داد: این مقدار چوب قاچاق از نوع درخت بید است که ۲ نفر نیز در این رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه با بیان اینکه ارزش ریالی این محموله ۱۰۰ میلیون ریال گزارش شده، گفت: بازید میدانی یگان حفاظت این اداره با قاطعیت ادامه خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۹ تن محموله چوب قاچاق توقیف شده‌ است، افزود: هرگونه جابجایی و حمل چوب در بین شهرها و جاده‌های بین شهری بدون مجوز رسمی از اداره منابع طبیعی جرم محسوب و در صورت مشاهده پیگیری و برخورد قضایی می‌شود.

اهدای ۱۵ سری جهیزیه به میمنت نیمه شعبان به نوعروسان کمیته امداد

رییس کمیته امداد اشنویه گفت:به میمنت نیمه شعبان و با مشارکت مرکز نیکوکاری، ۱۵ سری جهیزیه به نوعروسان اهدا شد.

سامان چیانه افزود: این جهیزیه شامل  یخچال، تلویزیون، لباسشویی، اجاق گاز و جاروبرقی بین زوج‌های جوان مددجو تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) این شهرستان  به ارزش سه میلیارد ریال توزیع شد.

وی ادامه داد: همچنین پنج هدیه ازدواج به پسران تحت پوشش این نهاد به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال اهدا شد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۴۵ سری جهیزیه به مددجویان تحت پوشش این نهاد اهدا شده است.

اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع است.