سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران در استان باید همکاری لازم برای تهیه و تدوین سند تحول در شیوه‌های اشاعه نماز را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در شورای اقامه نماز استان کردستان در سنندج بر پیگیری مصوبات این شورا تاکید کرد و اظهار داشت: با آسیب شناسی در ارتباط با موضوع ذکر شده می‌توان سند جامع تری را تهیه و تنظیم کرد و دستگاه‌های فرهنگی و دانشگاه‌ها هم در این زمینه ورود کنند بی‌شک نتیجه تاثیرگذارتری را شاهد خواهیم بود.

استاندار کردستان تاکید کرد: قبل از آغاز سفرهای نوروزی دستگاه های مرتبط باید اقدام به بازرسی و بازدید از نمازخانه های بین راهی کرده و آنها را مهیای این ایام کنند.

برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری نماز در کردستان

دبیر ستاد اقامه نماز کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اسناد بالادستی که در ارتباط با نماز وجود دارد ستاد اقامه نماز کشور تهیه و تنظیم سند تحول نماز را در دستور کار قرار داده است.

اکبر عظیمی هدف از تهیه و تنظیم این سند را انسجام بخشی به کارهایی عنوان کرد که در خصوص نماز انجام می شود و افزود: در این جلسه از استاندار درخواست داریم به همه دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها ابلاغ کند که کارشناسان برنامه ریزی خود را به کارگروهی زیرنظر ستاد اقامه نماز  برای تهیه و تنظیم این سند معرفی کنند.

وی یادآور شد: علاوه بر سند ذکر شده برگزاری جشنواره علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان فجر تا فجر از جمله برنامه های ستاد برای سال آینده است.

دبیر ستاد اقامه نماز کردستان با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری این جشنواره از فجر امسال آغاز شده و در دهه فجر سال آینده برگزار خواهد شد، ادامه داد: برای برگزاری جشنواره مذکور کمیته های مختلفی از جمله پشتیبانی، اطلاع رسانی و علمی تشکیل خواهد شد.