مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی بارش باران طی سال آب جاری گفت: بارش های بهاری در ماه های فروردین و اردیبهشت سال آینده در این شهرستان بیشتر از حد نرمال پیش بینی شده است.

اردلان محمدپور روز ‌یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بارندگی این شهرستان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ۲۷۰ میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل و حد نرمال به ترتیب ۲۵ و ۱۱ درصد بیشتر است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲۰ میلی متر بارندگی در مهاباد ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با هم برابری کرده اما با توجه به چند روز باقی مانده انتظار داریم بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی گراد بیشتر شود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد اضافه کرد: میزان بارندگی در سطح استان نیز طبق آخرین آمار در سال آبی جاری ۹ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته ولی سه درصد نسبت به میانگین نرمال کمتر است.

محمدپور اظهار کرد: طی چند روز آینده وضعیت آب و هوایی منطقه پایدار بوده و کاهش دما همراه با وزش باد پدیده غالب خواهد بود.

به گزارش ایرنا، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.