قم-ایرنا-رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: ساخت نیروی انتظامی در تراز انقلاب اسلامی هدف عمده فرماندهی انتظامی کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی روز یکشنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در قم، با بیان اینکه مقام معظم رهبری رویدادهای داخلی و خارجی را بصورت دقیق رصد و بر مبنای آن بر اصلاح ساختارها تاکید می کنند، عنوان کرد: تصویب طرح جامع ساختار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نقطه عطفی در این نیرو خواهد بود.

وی با بیان اینکه ارتقای نیروی انتظامی از ساختار «نیرو» به «فرماندهی» انتظامی موجب تغییرات و افزایش بهر وری و تاثیرگذاری خواهد شد، ادامه داد: نیروی انتظامی ایران در حفظ و توسعه امنیت پایدار نقش بسزایی دارد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کل کشور خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی بعد از ۱۸ سال فعالیت فرهنگی مستمر امروز در مسابقات قرآنی و سایر عرصه های فرهنگی عناوین زیادی را کسب کرده است.

وی با اشاره به تاثیر و ضرورت حضور روحانی در ۶۰۰ کلانتری بعنوان کارشناس مذهبی برای هدایت، تربیت چهره به چهره و مشورت دهی، یادآور شد: برخورد حکمیانه با مردم بعنوان یکی از منویات مقام معظم رهبری در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی دنبال می شود.

ادیانی اضافه کرد: برای کاهش آسیب ها و جرایم خرد و بزرگ لازم است تا روحانیت در هر محله ای که سکونت دارد به عنوان یک عنصر محوری به امام محله تبدیل شده و مشکلات و اختلافات شهروندان در بستر مطلوب تری مدیریت و حل شود.

وی خاطرنشان کرد: برای نوروز سال ۱۴۰۱، نیمه شعبان و سایر مناسبت های پیش رو نیروی انتظامی تدابیر و برنامه های ویژه ای برای حفظ و ارتقای امنیت مردم در نظر گرفته است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کل کشور امروز در سفر به قم با آیات مکارم شیرازی و سبحانی از مراجع تقلید و حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه، اعرافی مدیرحوزه های علمیه کشور و سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) دیدار و گفت وگو می کند.