قم-ایرنا- تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه حضور روحانیت در مراکز انتظامی از کارهای بسیار ارزشمند است اظهار داشت:‌ امنیت و نظم و صلابت در زوایای جامعه ما تنها از پلیس ساخته‌است.

آیت الله سیدمحمد سعیدی روز یکشنبه دردیدار رییس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی کشور در سالن محراب حرم مطهر، افزود: نیروی مقتدرو عزتمند انتظامی از نیروهایی است که از ابتدای انقلاب تا به امروز رشد داشته و برای ما بسیار قابل احترام است.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی تاکنون پلیس روزبه‌روز در نگاه مردم عزیز، مقتدر و با صلابت و سلامت آبرومندتر از همیشه بوده و از این بابت جای شکر دارد ،مقام معظم رهبری نیز به این نیرو بسیار اهمیت می‌دهند.

وی تصریح کرد: هرچه محبوبیت پلیس و روحانیون نزد مردم بیشتر باشد نفوذ کلامشان نیز بیشتر خواهد شد، شهید حاج قاسم سلیمانی خود را سرباز می‌دانست و بی‌ادعا بود و دلیل محبوبیت آن در نظر داشتن خداوند در کارها بود بنابراین راه کسب محبوبیت برای خدا کار کردن است.

در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی رییس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی کشور ضمن ابلاغ سلام فرمانده کل انتظامی اظهار داشت: درتاریخ انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصویب طرح جامع ساختار انتظامی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید هزاران بار شکرگزار خداوند متعال به دلیل حکمت و درایت مقام معظم رهبری بود. 

وی افزود: بعد از ۳۰ سال از ادغام این سازمان، پلیس به فرماندهی کل انتظامی ارتقا پیدا کرد، پلیس با ایجاد دو دانشگاه جامع انتظامی و تربیت پلیس به ایجاد ظرفیت‌های پژوهش در این دو دانشگاه و تبدیل معاونت اطلاعات به سازمان اطلاعات که با وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پیوند عمیقی پیدا کرده قدمی موثر و تحولی بود که رخ داد.

ادیانی بیان داشت: در این تحول ساختاری دانشکده عقیدتی سیاسی به عنوان دانشکده رسمی به تصویب مقام معظم رهبری رسید  که در بعد تربیت مربیان عقیدتی سیاسی گام بر می دارد.

وی با بیان اینکه امروز روحانیون به عنوان کارشناسان مذهبی در ۶۰۰ کلانتری در کشور مستقر هستند افزود: قم به عنوان اولین استان بود که در همه کلانتری های آن روحانیون مستقر شدند.

وی در سفر به قم با آیات نوری همدانی، مکارم شیرازی و سبحانی از مراجع تقلید و حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه، اعرافی مدیرحوزه های علمیه کشور گفت وگو می‌کند.