اردبیل - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به لزوم ترویج ورزش روستایی در این استان گفت: مسابقات مینی فوتبال روستایی و عشایری گام بلندی برای توسعه ورزش روستایی است.

به گزارش ایرنا ، سجاد انوشیروانی روز یکشنبه در جلسه کارگروه برگزاری مسابقات مینی‌فوتبال اظهار کرد: برگزاری این مسابقات می‌تواند بستر مناسبی برای استعدادیابی جوانان روستا باشد و باعث ایجاد شور و نشاط در بین جوانان و همچنین می‌توانیم انگیزه‌های لازم را برای ورزش روستا و جامعه روستایی فراهم کند.

او با اشاره به حجم سنگین این مسابقه در استان اردبیل افزود: هیات‌های ورزش‌های همگانی و روستایی و بازی‌های بومی محلی استان باید نسبت به برنامه‌ریزی دقیق و مناسب بصورت بخشی و منطقه و لیست جدول مسابقات اقدامات لازم را انجام دهند و برنامه مدون و منظم را برای برگزاری این مسابقات در نظر بگیرند.

دکتر انوشیروانی با اشاره به اینکه پایگاه‌های بسیج و مدارس روستایی می‌توانند نقش اساسی و مهمی را برای حضور در این مسابقات ایفا کنند، ادامه داد: از آموزش و پرورش و سپاه حضرت عباس استان اردبیل انتظار می‌رود که اقدامات لازم را انجام دهند و در کنار هیات روستایی و هیات همگانی استان اردبیل قرار بگیرند.

تقی‌زاده رئیس هیات ورزشهای بومی محلی هم با اشاره به اینکه این مسابقات کاملا بصورت رایگان خواهد بود ، گفت: برای ثبت‌نام تیم‌های روستایی در این دوره از مسابقات تنها تا روز ۲۹ اسفند ماه فرصت دارند که انتظار می‌رود تیم‌های روستایی برای شرکت در این مسابقات با مراجعه به سایت مینی‌فوتبال کشور نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 وی افزود: مسابقات مینی‌فوتبال اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ شروع خواهد شد و در مرحله اول بصورت بخشی ، منطقه‌ای ، استانی و در مرحله آخری بصورت کشوری برگزار خواهد شد.

وی گفت: برای ثبت‌نام تیم‌ها در سامانه هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر روستا می‌تواند چند تیم را در سامانه ثبت کند.