مراغه- ایرنا- معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: مردم این شهرستان در تمامی حوزه‌ها به عنوان خیر پای‌کار هستند و «خیر بودن» را می‌توان ویژگی‌ بارز آنان دانست.

داود اسدیان روز یکشنبه در بازدید از نمایشگاه جهیزیه آماده اهدا به نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، اظهار داشت: امروز جامعه ما نیازمند توسعه فرهنگ‌های این چنینی است و خدا را شاکریم که مردم مراغه در این راستا همواره پیشقدم هستند.

وی بیان کرد: اقدامات خداپسندانه و خیرخواهانه باید در جامعه ترویج پیدا کند و در این راستا توجه به جنبه‌های فرهنگی آن از جمله سبک زندگی ساده به خصوص در اهدای جهیزیه مورد توجه قرار گیرد.



۶۰ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد مراغه اهدا می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه نیز در این بازدید اعلام کرد: ۶۰ سری جهیزیه با مشارکت مردمی و این نهاد به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اهدا می‌شود که ارزش آنها در مجموع یک‌ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

اکبر ابراهیمی اضافه کرد: این جهیزیه‌ها شامل یخچال، تلویزیون، جارو برقی، فرش، اجاق گاز، البسه و سرویس آشپزخانه است.

به گفته وی از ابتدای امسال تا قبل از برگزاری این نمایشگاه در شهرستان، ۴۰ سری جهیزیه به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به نوعروسان نیازمند تحت پوشش و ۴۲ هدیه ازدواج برای پسران مددجوی این نهاد اهدا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع امسال سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قالب جهیزیه و هدیه ازدواج به نوعروسان و پسران مددجوی این نهاد اهدا شده است و خوشبختانه با اهدای این تعداد جهیزیه، هیچ نوعروس پشت نوبتی نداریم.

به گزارش ایرنا در حال حاضر پنج‌هزار و ۷۰۰ خانوار در مراغه زیر پوشش حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

این شهرستان با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی واقع است.