گرگان - ایرنا - فرمانده انتظامی گلستان گفت: برخورد قاطع نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با تبهکاران و حاملان سلاح موجب کاهش بروز حوادث خشن در این استان شد.

به خبرنگار ایرنا سردار محمدسعید فاضل‌دادگر روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در مقاطعی از ۲ سال اخیر برخی حوادث خشن همراه با استفاده از سلاح گرم و سرد در استان رخ داد که علاوه بر برخورد جدی و قاطع با عوامل این حوادث، از بروز رخدادهای مشابه نیز جلوگیری گردید.

وی بیان کرد: روند کاهشی استفاده از سلاح گرم و سرد و بروز حوادث خشن در گلستان، از نتایج همکاری مستمر و مداوم ناجا با دستگاه قضایی است.

فرمانده انتظامی گلستان وجود انواع اسلحه و موتورسیکلت فاقد پلاک و سند را از معظلات جدی استان دانست و بر اجرای برنامه های هدفمند برای کاهش آسیب آن ها تاکید کرد.

سرداد فاضل دادگر ادامه داد: در بروز بسیاری از جرائم، نزاع و درگیری‌ها، سرقت‌های مسلحانه و سرقت به عنف ردپای موتورسیلکت ها مشاهده می شود که برای حل آن باید استفاده از موتورسیکلت در استان ساماندهی شود.

وی همچنین افزود: آمار مرگ و میر ناشی از تصادف درون و برون‌شهری گلستان از ابتدای سال جاری تا ۱۹ اسفند نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد بیشتر شد و به ۳۷۰ نفر رسیده که ۷۹ نفر در تصادفات درون شهری و مابقی در تصادفات برون‌شهری جان باختند.