قزوین - ایرنا - مدیرکل اداره تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه گفت: توجه و رسیدگی اختصاصی به پرونده‌های قضایی با موضوع ورشکستگی باعث کاهش تخلفات در این زمینه و پیشگیری از وقوع جرم می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید محمد علی نوایی روز دوشنبه در مراسم افتتاح اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان قزوین، افزود: افتتاح این اداره در استان کمک شایان توجهی به بهبود فرآیند رسیدگی و صدور احکام دقیق می کند و اتفاق مبارکی برای استان صنعتی قزوین است. 
وی با اشاره به نقش سازنده این اداره در رسیدگی اختصاصی به پرونده های ورشکستگی و پیشگیری از تخلفات، افزود: این اداره علاوه بر اینکه در موضوع ورشکستگی شرکت‌ها وارد می‌شود در امور صلاحیت رسیدگی به انحلال شرکت‌ها نیز نقش دارد. 
نوایی ادامه داد: استان قزوین، استانی موفق در حوزه رسیدگی به تخلفات و جرایم است و انتظار می رود نسبت به این اداره نیز توجه لازم را داشته باشد.
وی گفت: برگزاری دوره آموزشی برای کارکنان این اداره و همچنین قضات و کارکنان محاکم و همچنین استفاده از نیروهای متخصص برای ارائه خدمات امری ضروری است.
اداره تصفیه و امور ورشکستگی کشور قدمتی بالغ بر ۷۰ سال دارد که طی این سال ها امور مربط به ورشکستگی را بررسی و رسیدگی می کرد.
در سال اخیر با توجه به حجم بالای پرونده های این اداره، افتتاح اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری ها در برخی کلانشهرها در دستور کار قرار گرفت و استان قزوین نیز امروز شاهد افتتاح این اداره بود.