تهران - ایرنا - فرمانده سپاه پاکدشت گفت: اردوهای راهیان نور خنثی کننده شبیخون فرهنگی دشمنان نظام و مصداق بارز جهاد تبیین است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار رضا امجدی روز دوشنبه در جریان اعزام کاروان راهیان نور شهرستان پاکدشت به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس با تاکید بر لزوم تحقق جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: یکی از مصادیق بارز جهاد تبیین، برگزاری اردوهای راهیان نور است و شرکت کنندگان در آن باید به عنوان سفیران فرهنگی، ارزش‌ها و واقعیت‌های دوران هشت سال دفاع مقدس و دلاوری رزمندگان اسلام را برای جامعه بازگو کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور اقدام مهم فرهنگی در راستای خنثی‌سازی شبیخون فرهنگی دشمنان قسم خورده نظام است که قصد دارد واقعیت‌های طلایی دوران هشت سال دفاع مقدس منحرف شده و به دست فراموشی سپرده شود.

وی افزود: دشمنان قسم خورده نظام که در تمام مقابله‌ها با ایران اسلامی محکوم به شکست شدند، تلاش دارند تا با استفاده از ابزارهای فرهنگی، ارزش‌هایی مانند دفاع مقدس را با انحراف مواجه کنند و جوانان و نسل آینده‌ساز ایران اسلامی را از این ارزش‌ها دور سازند.
این مسئول اضافه کرد: در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان برگزاری اردوهای راهیان نور فراهم نشد ولی با مساعد شدن شرایط و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، امسال این امر میسر شده و باید از آن به بهترین نحو در نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه استفاده کرد.
وی ادامه داد: در این مرحله از اردوهای راهیان نور، ۲۰۰ نفر از برادران از قشرهای مختلف شهرستان پاکدشت به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شده و آخر این هفته، خواهران پاکدشتی نیز به این مناطق اعزام خواهند شد.
فرمانده سپاه پاکدشت یادآور شد: پیش از این ۴۰ نفر از دانش‌آموزان بسیجی پاکدشت نیز به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس اعزام شده بودند.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.