تهران - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت اعلام کرد: با تخریب ۸۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی، ۹۰ هزار مترمربع از زمین‌های این شهرستان آزادسازی شد.

حسن دالوند روز دوشنبه در جریان تخریب زمین های کشاورزی به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای حفظ زمین های کشاورزی و عمل به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری این اراضی، ۸۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های کشاورزی روستای کبودگنبد از توابع بخش مرکزی پاکدشت شناسایی و با تشکیل پرونده تخلف، به دستور مقام قضایی این تغییر کاربری تخریب و قلع و قمع شد.

وی افزود: این ساخت و سازهای غیرمجاز که عمدتا به صورت چهاردیواری و باغ ویلا بود با حضور عوامل اجرایی جهادکشاورزی، شهرداری، بخشداری و نیروهای امنیتی و انتظامی انجام شد که به آزادسازی ۹۰ هزار مترمربع اراضی زراعی منجر شد.
این مسئول تاکید کرد: جهاد کشاورزی با قاطعیت با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و سودجویان برخورد می‌کند و از مردم خواست که قبل از هرگونه خرید زمین کشاورزی و اقدام به ساخت و ساز، به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت (اداره امور اراضی) مراجعه و وضعیت کاربری آن زمین را استعلام کنند.
دالوند ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون با تخریب ۴۴۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی پاکدشت، ۴۵ هکتار از زمین های مرغوب کشاورزی آزاد و به حالت اولیه بازگشت.
شهرستان پاکدشت بیش از ۲۶ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که سه هزار هکتار بایر و ۲۳ هزار هکتار آن دایر است که از این ۲۳ هزار هکتار ۱۷ هزار هکتار زیر کشت غلات استراتژیک (گندم، جو، محصولات علوفه ای)، یکهزار و ۵۰۰ هکتار باغ و هزار و ۳۰۰ هکتار گلخانه است.
پاکدشت با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.