تهران – ایرنا – عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) به یک پاسگاه ارتش عراق در «سنجار» (شنگال) واقع در شمال غرب این کشور حمله کردند.

به گزارش ایرنا، وبگاه «بغداد الیوم» به نقل از یک مقام نظامی عراق نوشت که عناصر «پ ک ک» صبح امروز (دوشنبه) به یک پاسگاه ارتش در منطقه سنجار حمله کردند.

بغداد الیوم جزییات بیشتری از این حادثه منتشر نکرده است.

بهمن گذشته فرمانده لشکر ۲۰ ارتش عراق با هشدار به اقدام های تحریک آمیز و ضد ملی برخی از شبه نظامیان پ ک ک در سنجار تاکید کرده بود که با هر کس که بر خلاف قوانین عمل کند به شدت برخورد خواهد کرد.

ارتش عراق آذر گذشته با عناصر مسلح حزب کارگران در شهرک «سنونو» واقع در حومه شمالی شهر سنجار درگیر شد که در اثر آن شماری از عناصر مسلح این حزب زخمی و سه تن از آنان نیز بازداشت شدند.

پ ک ک پیشتر نیز در چند نوبت به نیروهای پیشمرگه وابسته به اقلیم کردستان عراق حمله کرده بود که منجر به کشته و زخمی شدن چندین پیشمرگه شد.

سنجار یا «شنگال» (به گویش کردی) شهری در استان نینوا واقع در شمال غربی عراق است که اگرچه آمار دقیقی از جمعیت آن وجود ندارد، اما برخی گمانه زنی ها حاکی از ۱۲ هزار سکنه در این منطقه است که کردهای ایزدی اکثریت آن را تشکیل می دهند، هرچند اقلیتی از آشوریان مسیحی و عرب‌های سنی نیز در آن سکونت دارند.

این منطقه راهبردی که در زمان اشغال داعش در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ متحمل بیشرین رنج و آسیب شد از مناطق حضور و تحرک عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه به شمار می رود.

بغداد و اربیل در اکتبر ۲۰۲۰ (شهریور ۹۹) برای اداره سنجار و بیرون راندن پ ک ک توافق نامه امنیتی امضا کردند اما با این وجود این منطقه همچنان درگیر تحرک و حضور عناصر مسلح حزب کارگران کردستان ترکیه است.