سیدمحسن حمزهلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۰۰ میلیارد از این میزان کمک خیّران برای بزرگراه بینالمللی ارومیه - سرو که به عنوان یکی از محورهای منشعب از کریدور بزرگراهی غرب بوده، صرف شده است.
وی تاکید کرد: ۴۰۰ میلیارد ریال نیز برای محور جنوب استان در محورهای منتهی به مهاباد است و توسط شرکت پتروشیمی هزینه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مذاکراتی برای جذب سرمایهگذار در بخش راه با کارخانه قند نقده و برخی بانکها انجام شده است، اضافه کرد: مجموعه راه و شهرسازی استان از ظرفیت مالی و اعتباری ملی و استانی، کمیته برنامهریزی شهرستانها و خیّران راهسازی استفاده میکند تا عرصه زیرساختهای حملونقل جادهای منطقه متحول شود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی گفت: بهرهگیری از مزیتهای موقعیت جغرافیایی استان در عرصه حملونقل، یکی از اهداف توسعه اقتصاد پایدار تعریف شده که تلاش میشود با تکمیل طرحهای نیمه تمام راهسازی این امر محقق شود.
حمزهلو ادامه داد: با توجه به این که یک چهارم پایانههای کشور در آذربایجانغربی قرار دارد، ضرورت توسعه و تامین زیرساختهای لازم برای پایانههای مرزی در راستای توسعه پایدار و گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه، موضوع مهمی به شمار میرود.
به گزارش ایرنا، پیشبینی میشود، امسال شاخص توسعه راههای آذربایجانغریی جهش چشمگیری داشته باشد؛ عملیات احداث و بهسازی بزرگراه ارومیه - نازلو - سرو از دهه ۸۰ شروع شده بود که با توجه و توسعه راههای ارتباطی اتمام این طرح با جدیت پیگیری میشود.
آذربایجانغربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است