تهران- ایرنا- رییس فدراسیون گلف گفت: ۱۴۰۱ سال تحول و نقطه عطف گلف ایران با یکصد سال سابقه فعالیت در صورت احداث آکادمی ملی فدراسیون گلف در باشگاه انقلاب خواهد بود. ۱۴۰۰ نیز سال عبور از بحران کرونا در ورزش است.

حمید عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا با تبریک عید باستانی و نوروز به همه ایرانیان، اظهار داشت: امیدوارم ۱۴۰۱ سالی سرشار از سلامت و سعادت برای مردم کشورمان باشد و با لطف الهی بساط کرونا از زمین برچیده شود و در کنار هم با صلح و آرامش زندگی کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه کرونا حداکثر اثر خود را روی رشته های مختلف ورزشی از جمله گلف گذاشته بود و در کنار آن واکسیناسیون گسترده در کشورمان اوضاع ورزش کمی بهتر از سال ۹۹ بود. گلف هم از این امر مستثنی نبود. با این وجود مسابقات زیادی را در رشته های تابع فدراسیون برگزار کرد.

رییس فدراسیون گلف عنوان کرد: مهم ترین بخش زنده نگاه داشتن هر رشته ورزشی لیگ برتر است زیرا روحیه رقابت در این مسابقات متبلور می شود. پس از وقفه ای که در لیگ ناتمام ۹۸ و لیگ ملغی شده ۹۹ ایجاد شد، در ۱۴۰۰ با ۱۰ تیم به صورت رفت و برگشت لیگ برتر در اوج هیجان و رقابت برگزار شد.

وی اضافه کرد: همچنین امسال برای نخستین بار لیگ مینی گلف را برگزار کردیم. علاوه بر آن بازیکنان گلف در مسابقات آسیا اقیانوسیه در امارات شرکت کردند. آنها در این مسابقات عنوان ویژه ای کسب نکردند. همچنین در انجمن کروکت تغییر و تحولاتی داشتیم. علاوه بر آن برای اولین بار مسابقات آزاد کشوری را برگزار کردیم.

عزیزی یادآور شد: بهترین رویداد ۱۴۰۰ برگزاری لیگ برتر گلف بود. در این مسابقات ۱۰ تیم به صورت رفت و برگشت به مصاف یکدیگر رفتند. در این مدت جوان ترین بازیکنان را با سنین ۱۲ و ۱۴ سال به جامعه گلف معرفی کردیم.

وی ادامه داد: در لیگ برتر یکی از بازیکنان یک ضربه توپ را درون حفره قرار دادند. از سال ۸۳ تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است. یکی از اتفاقات اتفاق غیر منتظره  در مسابقات لیگ عدم صعود تیم نفت و گاز مسجد سلیمان به مرحله نیمه نهایی بود.

رییس فدراسیون گلف خاطرنشان کرد: در سال گذشته تنها یک اعزام به مسابقات گلف قهرمانی آسیا و اقیانوسیه (AAC) در کشور امارات داشتیم. نمایندگان کشورمان در این پیکارها مقامی کسب نکردند زیرا در آسیا رقبای قدرتمندی داریم. . برای ۱۴۰۱ نیز برنامه مفصلی از جمله مسابقات قهرمانی کشور در رشته های مختلف، اعزام به مسابقات جهانی را به وزارت ورزش ارسال کردیم.

وی مهم ترین موضوع سال ۱۴۰۱ را برگزاری انتخابات فدراسیون عنوان کرد و گفت: حداثل ۱۵ اعزام در سال جدید داریم و این اعزام ها به چند عامل بستگی دارد. اگر آکادمی ملی گلف را احداث کنیم می توانیم به استقلال مالی قابل توجهی برسیم. فدراسیون گلف تا پایان سال جاری مسابقات برون مرزی ندارد اما تیم ملی خود را برای مسابقات قهرمانی جهان که شهریور سال آینده در پاریس برگزار می‌شود، آماده می‌کند. برای این پیکارها سه ملی‌پوش اعزام خواهند شد. مسابقات بخش زنان و مردان به فاصله یک هفته از یکدیگر برگزار می‌شود.

عزیزی افزود: این رقابت‌ها در ۲ بخش زنان و مردان در پاریس برگزار می‌شود. همچنین رقابت‌های قهرمانی مینی گلف جهان نیز را در آلمان خواهیم داشت و در کنار آن ملی‌پوشان باید خود را برای قهرمانی آسیا در تایلند آماده کنند. این رقابت‌ها نیز تابستان سال آینده برگزار می‌شوند.

رییس فدراسیون گلف ۱۴۰۱ را سال تحول برای گلف دانست و گفت: امسال نقطه عطف گلف ایران با یکصد سال سابقه فعالیت در صورت احداث آکادمی ملی فدراسیون گلف در باشگاه انقلاب خواهد بود. ۱۴۰۰ نیز سال عبور از بحران کرونا در ورزش است.