بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: مردم نیکوکار استان در آستانه سال نو ۴۷ میلیارد و ۵۹۲ ریال به صورت نقدی و غیرنقدی نیازمندان کمک کردند.

مجید الهی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کمک ها از طریق ۲۰۰ پایگاه این نهاد از ۶ اسفندماه تا کنون جمع آوری شده است.

 وی با بیان اینکه جشن نیکوکاری امسال همزمان با آغاز هفته احسان و نیکوکاری در روزهای ۱۲ اسفند ماه برگزار شد، افزود: شعار جشن نیکوکاری امسال «عیدی برای همه» است و این جشن به این چند روز محدود نمی شود بلکه مردم خیر اندیش استان می توانند  همه روزه کمک های خود را به محرومین استان اهدا کنند. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: مردم نیکوکار استان سال گذشته بیش از هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در اجرای طرح جشن نیکوکاری مشارکت داشتند.
الهی راد با اشاره به برنامه هدفگذاری انجام شده این نهاد در سال جاری در جشن ملی نیکوکاری افزود: امسال پیش بینی شده است مردم نیکوکار استان حدود ۹ میلیارد تومان در این جشن مشارکت داشته باشند.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.