به گزارش ایرنا، مهدی دوستی استاندار هرمزگان روز سه شنبه با حضور در ساختمان سامد،پاسخگوی تماسهای تلفنی و شنونده دغدغهها و مشکلات مردم استان شد و افزود: این افراد بدون آزمون و تنها از طریق انجام مصاحبه تخصصی مراحل جذب آنها در حال انجام است.
وی در پاسخ به یکی از تماسهای تلفنی و طرح دغدغه در خصوص جذب جوانان بومی در صنایع استان، از پیگیری برای تحقق این هدف و خواسته مهم مردمی خبر داد و یاد آور شد: برای شناسایی جوانان تحصیل کرده و نخبه استان یک سامانه در پرتال استانداری هرمزگان راهاندازی شد تا جوانان جویای شغل نسبت به ثبت مشخصات خود اقدام کنند.
وی اظهار داشت: در این سامانه افزون بر ۱۱ هزار نفر ثبت نام کردند که در مرحله نخست نسبت به معرفی حدود ۴۰۰ نفر به شرکت نفت ستاره خلیج فارس برای استخدام اقدام شد.
استاندار هرمزگان در مدت حدود ۳ ساعت در مجموع به ۴۰ تماس تلفنی پاسخ داد و با مردم در خصوص مسائل مطرح شده گفت و گو کرد و مشکلات و دغدغههای طرح شده را در به صورت آنی در همان لحظه از طریق مدیران پیگیری و دستورهای لازم را صادر کرد.
دوستی در حاشیه این برنامه اظهار داشت: امروز در مرکز سامد چند ساعت در خدمت مردم و شنونده مشکلات و مسائل مردم شریف استان بودیم که عمده مشکلات در خصوص اشتغال، تامین آب و امور مرتبط با شوراها و روستاهای استان بود.
وی افزود: مسائل مطرح شده ثبت و برای پیگیری نیز یک کد رهگیری به مردم داده شد و در تماس تلفنی با مدیران دستگاههای مرتبط برای حل مشکلات و دغدغههای مردم گفتگو کرده و پیگیری برای رفع این مشکلات انجام شد.
استاندار هرمزگان گفت: یک تعهد و رسالت مهم دولت پاسخگویی مستمر به مردم کشور است و بر همین اساس در استان هرمزگان نیز تاکید داریم که تعهد نمود عینی پیدا کند، امروز نیز به شخصه پاسخگوی تماس ۴۰ نفر از مردم استان بودم اما روزانه در مرکز سامد به طور متوسط ۶۰۰ تماس تلفنی پاسخ داده میشود.
وی ادامه داد: مسائل مردم توسط مرکز سامد پس از تماس دسته بندی و به صورت مکتوب به دستگاههای مرتبط از جمله به بنده ارجاع میشود و بر همین مبنا مشکلات قابل حل مردم در سریعترین زمان ممکن پیگیری و مرتفع خواهد شد.مهندس دوستی
استاندار هرمزگان تاکیدکرد: با حضور مستمر در مرکز سامد تلاش داریم علاوه بر صرفه جویی در وقت مردم در پیگیری مشکلات و درخواستهای مردم نیز تسریع شودلذا مدیران دستگاههای اجرایی و مسوولان موظف به حضور در این مرکز جهت پاسخگویی به مردم هستند و برنامه ریزی در این خصوص باید صورت گیرد.
این برنامه با هماهنگی و برنامهریزی دفتر بازرسی استانداری و در راستای اجرای نظامنامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد و تبیین اهداف دولت و تحقق مصادیق حقوق شهروندی و تأکیدات مقام عالی استان مبنی بر استمرار تعامل مردم و دولت و پاسخگویی به درخواستها و مشکلات شهروندان و ایجاد فرصتی یکسان برای همه اقشار جامعه برای ارتباط مستقیم تلفنی با استاندار انجام شد و در این تماسهای تلفنی از پاسخگویی و پیگیری آنی مشکلات مردم توسط مهندس دوستی قدردانی شد.