کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: سیستم مدیریت شهری نوین، خلاق و پویا با ایجاد درآمد های پایدار می تواند ضمن بهبود کمی و کیفی خدمات به شهروندان از مزایای اجرای طرح ها و پروژه های درآمد زا در مدیریت و اداره شهر نیز استفاده نماید.

به گزارش ایرنا؛ «بهمن امیری مقدم» عصر سه‌شنبه در نشست با شهردار، معاونین و شهرداران مناطق کلانشهر کرمانشاه که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و فرماندار کرمانشاه برگزار شد؛ ضمن بررسی اقدامات انجام شده برای فضاسازی، زیباسازی و طراحی المان های نوروزی و آماده سازی شهر برای استقبال از نوروز ۱۴۰۱، افزود: انتظار داریم شهرداری ها با بهره مندی از ایده های خلاقانه و نوآورانه و متناسب با فرهنگ، پیشینه و تاریخ این استان نسبت به زیباسازی شهر اقدام کنند.

وی اضافه کرد: ایجاد زمینه برای مشارکت مردم با رویکرد محله محور در زیباسازی و بهبود خدمات شهری بسیار ضروری است و این مهم با کار میدانی، جهادی و تلاش شبانه روزی و مهمتر از همه حضور در کنار مردم محقق می شود.

مقام ارشد استان اجرای طرح های درآمدزا در شهرداری را با بهره گیری از ظرفیت های گردشگری یکی از راهکاری مناسب دانست و گفت: این نهاد عمومی برای پاسخگویی به انتظارات مردم به دلیل تغییرات صورت گرفته و بهبود و اعمال مدیریت مطلوب شهری باید ضمن توانمندسازی درون سازمان از پتانسیل های مردمی و بخش خصوصی نیز استفاده نماید و اصلاح ساختار درآمدی به ویژه عدم وابستگی به درآمد کمیسیون ماده ۱۰۰ را در دستور کار قرار دهد.

امیری مقدم در این نشست خطاب به شهرداران مناطق و مجموعه مدیریت شهری کرمانشاه گفت: ارائه مدل های درآمدزایی متناسب با ظرفیت های طبیعی، تاریخی، گردشگری و با بازآفرینی بناها می تواند شهرداری را در حرکت به سمت درآمد پایدار کمک کند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان ساخت: باید خلاقیت در ایجاد درآمدهای پایدار مورد توجه نهادهای مدیریت شهری از جمله شهرداری ها باشد تا سیستم مدیریتی در شهر پویاتر باشد و از وابستگی آن به درآمدهای ناپایدار کاسته شود زیرا تأمین نیازهای شهروندان نیازمندان منابع مالی مطلوب است.

وی ادامه داد: شهرداری ها نباید درگیر و دغدغه مند درآمد باشند و برای تحقق این مهم بهره مندی از سیستم بهبود فرآیندها بسیار مهم است که نیاز از الگوهای مثبت در شهرهای موفق نیز استفاده کرد.

استاندار کرمانشاه؛ آشفتگی و بهم ریختگی آزار دهنده در منظر و نمای شهرهای استان را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: مردم برای آرامش و نشاط نیازمند شهری زیبا هستند و شهرداری ها باید انضباط و نظم شهری و بهبود المان ها و نماد ها و رعایت حقوق شهروندان توسط همه دستگاه های دولتی، خصوصی، کسبه، جامعه پزشکی و بر نهادهای که اقدام به نصب نمادهایی باآلودگی بصری می شود؛ برخورد کند.

وی بی نظمی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر را که عموما سبب آلودگی بصری می شود را متذکر شد و اظهار کرد: شهرداری باید از ابزارهای نوین دیجیتالی برای تابلوهای تبلیغاتی استفاده نماید و در واگذاری به شرکت ها رعایت فضاهای محیطی و شاخص های جمعیتی را داشته باشد تا نظم شهری حفظ شود.

 وی با اشاره به میزان بالای تصادفات درون شهری کرمانشاه تأکید کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه در سطح شهر با نصب تابلوها، بهبود وضعیت ترافیکی و زیرساخت ها و آموزش و فرهنگ سازی باید در حوزه شهرداری به عنوان متولی جدید ترافیک شهری در اولویت قرار گیرد.

 استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مردم از وضعیت معابر، خیابانها و کوچه ها گله مند هستند و باید تلاش شود که شهری در شأن مردم کرمانشاه با رعایت حقوق شهروندان داشته باشیم و حتماً بعد از تعطیلات ساماندهی دست فروشان در بازارهای محله در دستور کار قرار گیرد.

در این جلسه؛ معاونین و شهردار مناطق نیز گزارشی از وضعیت خدمات شهری و طرح های استقبال از بهار را برای شهروندان و مسافران نوروزی ارائه کردند.