بجنورد- ایرنا- معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۱ دستگاه‌های اجرایی مجازند تا ۲ درصد از بودجه هزینه‌ای خود را به تولیدات و امورات فرهنگی اختصاص دهند.

سیدمحمد هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: بودجه های در نظر گرفته استانی با تدبیری که اندیشیده شده در امور فرهنگی همان استان هزینه می شود.

وی گفت: بودجه فرهنگی که برای  امسال در نظر گرفته شده بود به هنگام تخصیص از ۲ و نیم درصد به یک و هفت دهم درصد کاهش یافته است.

وی  در ادامه افزود: یکی از اولویت های این وزارتخانه هدفمند کردن برنامه های فرهنگی است و برای این منظور برنامه ریزی های لازم در معاونت فرهنگی،معاونت مطبوعاتی، سینمایی و وزارتخانه انجام شده است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: براساس این برنامه ها حمایت هایی از تولیدات فرهنگی هدفمند در نظر گرفته شده تا بیشترین بهره وری در این عرصه از امور فرهنگی داشته باشیم.

هاشمی افزود: باید کاری کرد که دستگاه های اجرایی در استان ها طراحی و اختیارات لازم در امور فرهنگی داشته باشند تا بتوانند معضلات و مشکلات فرهنگی را احصا و برای حل آن برنامه ریزی کنند.