وشهر - ایرنا - دومین مسابقه کشوری مقررات ملی ساختمان با همکاری دانشگاه پیام نور و سازمان نظام مهندسی استان بوشهر برگزار و نفرات برتر در پنج گرایش مشخص شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان بوشهر، دبیر علمی این مسابقه گفت: دومین دوره مسابقه کشوری مقررات ملی ساختمان به صورت آنلاین در پنج رشته نقشه برداری، مکانیک، عمران و برق و معماری برگزار شد و ۳۵۰ شرکت کننده  از سراسر کشور درآن حضور داشتند.

نرگس مقدسی افزود: مقررات ملی ساختمان، مجموعه‌ای از ضوابط فنی، اجرایی و حقوقی است که رعایت این ضوابط در تمام مراحل طراحی، نظارت و اجرای عملیات ساختمانی اعم از تخریب، نوسازی، توسعه بنا، تعمیر و نوسازی اساسی، تغییر کاربری و بهره‌برداری از ساختمان الزامی است.

وی ادامه داد: این مقررات به منظور تأمین ایمنی، بهره‌دهی مناسب، آسایش، بهداشت و صرفه اقتصادی فرد و جامعه وضع می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان بوشهر هدف از برگزاری این مسابقه را افزایش مشارکت و رقابت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مهندسی در فعالیت‌های علمی، جمعی و نهادینه ساختن این فعالیت‌ها و همچنین آشنایی بیشتر جامعه با ضرورت ضوابط مقررات ملی ساختمان دانست.

وی درخصوص تاریخچه این مسابقات گفت: در نخستین دوره مسابقات مقررات ملی ساختمان که در سه گرایش عمران، معماری و نقشه برداری در سال ۱۳۹۹ برگزار شد ۱۳۰ نفر از سراسر کشور حضور داشتند.

در این آیین ۲۵ نفر به عنوان برگزیدگان پنج گرایش دومین دوره مسابقه کشوری مقررات ملی ساختمان تجلیل شدند.