بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان باتوجه به پیش بینی ها در مورد حجم پنج میلیونی مسافران نوروزی به هرمزگان گفت: طرح ساحل یار در ایام نوروز در استان اجرا می‌شود.

مهدی دوستی روز چهارشنبه در خصوص طرح ساحل یار افزود: در این راستا حفاظت و حراست از سواحل هرمزگان یکی از اصلی ترین دغدغه های استانداری و دیگر نهادهای دولتی در این ایام است.
وی بیان داشت: هرمزگان با محاسبه سواحل سرزمینی و جزایر از خط ساحلی حدود ١٣٠٠ کیلومتری بهره می‌برد که بیشتر این خط ساحلی از نقاط مورد استفاده مسافران در ایام نوروز است.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: استانداری درنظر دارد تا با همراهی دیگر نهادها از جمله نیروی انتظامی، سازمان حفاظت از محیط زیست و جمعیت هلال احمر با بهره گیری از توان داوطلبان مردمی، بویژه سازمان های مردم نهاد و گروه های گردشگری، نسبت به حراست از سواحل هرمزگان در حوزه های حفظ سواحل از تخریب، مقابله با آلوده کردن ساحل ها و راهنمایی مسافران جهت استفاده از دریا در مناطق امن و اسکان در اماکن مناسب، اقدام کند.
دوستی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی در راستای ارتقای فرهنگ عمومی در حفاظت از محیط ‌زیست و حفظ شئونات اجتماعی یکی از دستورکارهای جدی استانداری هرمزگان است و در این راستا بخشی از وظایف حفاظت از سواحل زیبای هرمزگان را به داوطلبان می‌سپاریم، چون مردم بهترین حامی طبیعت و میراث زیست محیطی استان هستند.