تهران - ایرنا- معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بازرسان بهداشتی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی بازی استقلال - پرسپولیس (دربی) نظارت می کنند.

محسن فرهادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا افزود: بازی دربی که قرار شده با حضور ۳۰ درصد ظرفیت استادیوم تماشاگر برگزار شود، باید شیوه نامه های بهداشتی دقیق و بطور کامل رعایت شود.

"تیم های استقلال و پرسپولیس در هفته ۲۳ لیگ برتر در ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ در مقابل یکدیگر بازی می کنند. "

وی اظهار داشت: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با فاصله ۲ متر با استفاده از فضای کامل استادیوم ضروری است و بازرسان بهداشتی در این مکان حضور داشته و موارد را متذکر می شوند.

فرهادی تاکید کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، فروش بلیط دربی نیز فقط به واکسن زده ها ارایه شده و تجمع در ورود و خروج محل استادیوم ممنوع است.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت، با بیان اینکه فروش بلیط برای بازی های فوتبال بر اساس استعلام انجام واکسیناسیون با اتصال به سامانه ایران من، انجام می شود، اضافه کرد:  طرح محدودیت هوشمند کرونایی که از ۲۱ آذرماه امسال در حال اجرا شدن است، بر اساس  واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی استوار بوده و اکنون سامانه وزارت کشور، شهرداری ها، وزارتخانه ارتباطات، ورزش، ارشاد و غیره به سامانه ایران من متصل شده و بازرسان بهداشتی بصورت فیزیکی نیز کارت واکسیناسیون و نحوه رعایت شیوه نامه های بهداشتی اصناف، اماکن عمومی و غیره را  بررسی می کنند.

به گفته فرهادی،  طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها با هدف مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند بیماری کرونا از طریق تبادل اطلاعات بر خط در بستر سامانه ایران من به منظور ایجاد تعادل در زندگی روزانه شهروندان و صیانت از سلامت آنان انجام می‌شود و از همه مردم می خواهیم همکاری های لازم را در این زمینه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، تا کنون ۶۳ میلیون و ۶۳۸ هزار و ۴۶۰ نفر دُز اول، ۵۶ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۴۸۷ نفر دُز دوم و ۲۵ میلیون و ۳۴۷ هزار و ۷۷۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۵ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۷۱۸ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۲۶۸ هزار و ۴۵۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر ۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.