به گزارش ایرنا، باشگاه بارسلونا به صورت رسمی از قرارداد خود با شرکت پخش موسیقی «اسپاتیفای» خبر داد. این شرکت قرار است حامی مالی جدید این باشگاه باشد تا شاید آبیاناریها از مشکلات مالی سالهای اخیر خود رها شوند.
تغییر نام ورزشگاه خانگی بارسلونا از نیوکمپ به «نیوکمپ اسپاتیفای» بخشی از قرارداد همکاری ۲ طرف است.
در سالهای اخیر بسیاری از ورزشگاههای تیمهای فوتبال اروپایی به نام حامی مالی آنها نامگذاری شده یا با قراردادهای طولانیمدت فروخته شده است. بارسلونا که تا چند سال قبل حتی از ثبت تبلیغ روی پیراهن خود نیز اجتناب میکرد، به جمع تیمهایی پیوست که نام ورزشگاه خود را هم تغییر میدهد.
هنوز رقم دقیق قرارداد بارسلونا با اسپاتیفای اعلام نشده اما رسانههای اسپانیایی آن را حدود ۶۵ تا ۷۰ میلیون یورو در سال تخمین زدهاند.
نام ورزشگاه در تابستان ۲۰۲۲ تغییر میکند.