به گزارش ایرنا، علی اوسط اکبری مقدم روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: زیرسازی درون منطقه آزاد تا اسکله رو-رو بندر کاسپین و با حذف سه پل انجام و تحویل شرکت ساخت و توسعه شده است. قرارداد سینی دوار راه آهن نیز ۲ ماه قبل منعقد شد و با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در صورت اتصال بندر به ریل سراسری به بهرهبرداری میرسد.
وی این راه آهن رشت - کاسپین را پروژه ای ملی عنوان کرد و گفت: طبق برآوردها برای این پروژه حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازاست که تسریع در تامین این اعتبار برای توسعه تجارت منطقه بسیار اهمیت دارد.
وی همچنین به توسعه اراضی شهرک صنعتی شماره سه منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: عرصه ۳۷ هکتاری این شهرک خریداری شده است و به علت اینکه بخشی از این عرصه در شهرستان خمام قرار دارد جلوی کار گرفته شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: در طرح آمایش سرزمینی این زمین در محدوده شهرستان انزلی و در تقسیمات کشوری بخشی از آن در شهرستان خمام قرار گرفته است که مشکلاتی را برای این پروژه فراهم کرده و قرارداد پیمانکار روی زمین مانده است.
اکبری مقدم در ادامه به موضوع حذف مشوقهای منطقه آزاد برای سرمایهگذاران اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع به عملکرد این منطقه ضربه وارد می کند. معافیتهای ۲۰ ساله و مشوقهای مالیاتی دلیل حضور سرمایهگذار در منطقه است اما پرداخت ارزش افزوده امنیت سرمایهگذار را کاهش داده است.
در پایان این نشست مدیر عامل منطقه آزاد انزلی برای ایجاد یک اتاق فکر با حضور خبرنگاران طی ماههای آینده قول مساعد داد.