قزوین- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: حوادث چهارشنبه آخر سال در قزوین ۱۱۲ مصدوم برجای گذاشت و بیشترین میزان مصدومیت‌ها مربوط به سوختگی است.

 محمد حسن ارداقیان روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹۶ تن از مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال از مردان و ۱۶ نفر از بانوان هستند.  
وی با بیان اینکه سوختگی، بیشترین میزان مصدومیت را به خود اختصاص داده و قطع عضو کمترین موارد مصدومیت بوده است، اظهار داشت: ۹۱ مورد سوختگی، ۱۸ مورد بریدگی و خراشیدگی، ۲ مورد قطع عضو، ۲ مورد شکستگی و ۱۰ مورد هم آسیب دیدگی های دیگر گزارش شده است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: ۹۴ مورد از مصدومیت ها به علت استفاده از مواد محترقه بوده که در این بین ۱۸ نفر عابر پیاده و تماشگر قربانی سهل انگاری برخی شهروندان شده اند.  
وی افزود: شهرستان قزوین با ۴۲ مصدوم بیشترین آمار و شهرستان آبیک با چهار مصدوم کمترین آمار مصدومیت را به خود اختصاص داده است.  
ارداقیان با بیان اینکه در تاکستان ۲۶ نفر، البرز ۲۵، بوئین زهرا ۹ و آوج ۶ مصدوم گزارش شده است، گفت: بزرگترین مصدوم از نظر سنی در سوانح چهارشنبه آخر سال استان قزوین ۶۲ ساله و کوچکترین آنها چهار ساله بوده است.
وی همچنین تصریح کرد: بیشترین آسیب ها مربوط به گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال بوده است که متأسفانه به دلیل نبود نظارت خانواده ها شاهد اتفاقات ناگوار در این زمینه بودیم.