تهران- ایرنا - «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین در ادامه کسب حمایت جهانی از ژاپن خواست تا در پارلمان این کشور به شکل مجازی سخنرانی کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری «کیودو نیوز» ژاپن، دولت ژاپن و حزب موافق دولت از پیشنهاد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین برای سخنرانی مجازی در پارلمان این کشور استقبال کردند و به دنبال مشخص کردن این موضوع می باشند که آیا چنین اقدامی از لحاظ حقوقی در پارلمان امکان پذیر است.

حزب لیبرال دموکرات به رهبری «فومیو کیشیدا» نخست وزیر به دیگر احزاب این کشور درباره پیشنهاد زلنسکی توضیحاتی داده است. رئیس جمهوری اوکراین پیش تر سخنرانی پرشوری در پارلمان انگلیس در تاریخ ۸ مارس به شکل مجازی ایراد کرد. او همچنین در پارلمان اتحادیه اروپا و کانادا هم سخنرانی کرده و قرار است امروز چهارشنبه در کنگره آمریکا نیز سخنرانی داشته باشد. 

حزب حاکم و حزب مخالف آن با برگزاری جلسه ای این پیشنهاد را مورد بررسی قرار دادند و هر دو حزب توافق کردند تا برای تصمیم گیری نهایی با یکدیگر پیرامون این مسئله کار کنند.

سفارت اوکراین در توکیو از وزارت خارجه ژاپن پیگیری های لازم را انجام داده است تا در صورت امکان سخنرانی زلنسکی در پارلمان ژاپن انجام شود.