قم - ایرنا - مدیرکل هواشناسی قم با بیان اینکه امسال زمستان خشکی را در این استان پشت سر گذاشتیم گفت: ۳۶ درصد از مساحت قم خشکسالی شدید، و همین مقدار نیز خشکسالی بسیار شدید را دارد.

مهران حیدری بنی عصر چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران قم، در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: تا ۲۴ اسفندماه جاری قم جز معدود استان‌هایی است که تراز بارش دریافتی آن، نسبت به بلند مدت، که حدود ۳۰ سال می‌باشد، مثبت بوده است.

وی افزود: نرخ بارش در قم ۴.۶ درصد و حجم آن نیز ۱۰۸ میلی‌متر است.

حیدری بنی با اشاره به اینکه نرخ بارش دریافتی نیز در مقایسه با سال گذشته ۳.۶ درصد افزایش داشته گفت: ما یک زمستان خشکی را نسبت به بلند مدت سپری کردیم، در بین شهرستان‌های استان نیز کهک وضعیت مناسب‌تری را نسبت به بقیه مناطق ندارد.

وی گفت: زمستان سال جاری ۹ دهم درصد زمستان گرمتری را نسبت به بلند مدت تجربه کردیم، و اسفندماه گرمتری را هم در مقایسه با دوره بلند مدت سپری می‌کنیم.

حیدری بنی  همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به وضعیت هوا در این استان گفت: از امشب کاهش دما را به‌واسطه ریزش‌های هوای سرد در عرض‌های شمالی داریم، و این احتمال سرمازدگی را در مناطق مرتفع استان به دنبال دارد که در این زمینه هشدار زرد و نارنجی به دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی صادر شد.

مدیرکل هواشناسی قم گفت: طی روزهای در پیش رو سرعت وزش باد را در منطقه جمکران داریم، و احتمال نفوذ گرد و غبار از پارکینگ‌های خاکی مجاور این مسجد وجود دارد.

وی با بیان اینکه هر چه زمان به سمت روز نیمه شعبان پیش می‌رود شرایط جوی آرام‌تری را خواهیم داشت تاکید کرد: صبح جمعه هوای سردی را برای استان پیش‌بینی می‌کنیم.