بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: یکی از طرح‌ها و برنامه های مهم استان در سال ۱۴۰۱ عملیاتی شدن طرح آزاد راه بوشهر به استان فارس است که در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، احمد محمد زاده شامگاه چهارشنبه در نشست با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: پروژه بزرگراه بوشهر- فارس با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و پیمانکاران بخش خصوصی اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: برای اجرای آزاد راه بوشهر - شیراز هشت تا ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری باید انجام شود.

محمدی‌زاده اظهار کرد: پروژه راه‌آهن بوشهر به فارس از دیگر پروژه‌های مهم و اولویت دار استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ است که امید می‌رود سال آینده این پروژه از بن بست خارج شود.

استاندار بوشهر افزود: عملیات اجرایی پروژه راه آهن شیراز - بوشهر ۱۴ سال پیش آغاز و تاکنون تنها ۸.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی یادآور شد: رئیس جمهور در سفر به بوشهر دستور تامین اعتبار پروژه خط ریلی بوشهر از محل تهاتر نفت را صادر کرد.

استاندار بوشهر همچنین از رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواست عملیات اجرایی ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید عالیشهر بوشهر را آغاز کند.

وی با اشاره به رونق گردشگری در نیمه دوم سال در استان بوشهر گفت: این استان مأمن گردشگری کسانی است که توانایی سفر به کشورهای دیگر و مناطق گرانقیمت را ندارند.

محمدی‌زاده ادامه داد: بر اساس بررسی‌ها و ارزیابی انجام شده از ۱۶ تا ۲۲ اسفند ماه حدود ۸۰۰ هزار نفر گردشگر و مسافر وارد استان بوشهر شده‌ اند.

وی افزود: ورود گردشگران از دی ماه تاکنون به‌صورت پلکانی افزایش یافته است و برآوردها نشان می‌دهد از دی ماه تاکنون حدود شش میلیون گردشگر وارد استان بوشهر شده‌ و در سه هفته آینده پیش بینی می‌شود پنج تا ۶ میلیون مسافر دیگر به استان سفر کنند.