همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: پیش از تعریف طرح عمرانی جدید در سال ۱۴۰۱، باید تکمیل طرح‌های ناتمام در اولویت نخست شهرداری‌ها قرار گیرد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد شامگاه چهارشنبه در جمع شهرداران شهرهای استان همدان افزود: شهرداری‌های استان می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی، در رابطه با سرمایه‌گذاری برای بهره برداری از طرح‌های ناتمام استفاده کنند.

وی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ پیش از تعریف پروژه جدید، باید به دنبال تکمیل طرح‌های ناتمام بود.

قاسمی تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن از تاکیدات رییس جمهور و مهمترین سرفصل حوزه عمران و آبادانی است، براساس این طرح، در طول چهار سال، باید ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان ساخته شود که برای سال نخست، مراحل ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان پایه‌گذاری می‌شود.

استاندار همدان تاکید کرد: شهرداران باید به عنوان یک تکلیف سازمانی، برای صدور پروانه ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، نهایت همکاری را با راه و شهرسازی داشته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس جلساتی که با رییس جمهور داشتیم قرار است همچون طرح مسکن مهر، شهرداری‌ها یک مبلغ ثابت را برای صدور پروانه ساخت در نظر بگیرند.

قاسمی افزود: طولانی بودن دوره صدور پروانه ساخت در برخی از شهرهای استان، روند ساخت و سازهای مسکن را طولانی کرده است و شهرداران باید شرایط را برای صدور کوتاه مدت پروانه ساخت، فراهم کنند.

وی اظهار داشت: توجه جدی به بافت‌های فرسوده شهری و تلاش برای اجرای طرح‌های تشویقی برای نوسازی مناطق کم برخوردار هم باید در دستور کار شهرداری‌ها قرار بگیرد.

استاندار همدان تصریح کرد: ایجاد بازارچه‌های محلی بر اساس ضوابط و مقررات نقش پر رنگی در ایجاد اشتغال و کسب و کار دارد ضمن اینکه به منظور ایجاد فضای مناسب برای زندگی شهروندان، باید واحدهای صنعتی آلاینده از محیط شهری خارج و به شهرک‌های صنعتی منتقل شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: با توجه به کم آبی در چند سال اخیر، باید در حوزه فضای سبز شهری، آب مورد نیاز فضای سبز از آب آشامیدنی جدا شود و توجه به ایجاد منابع درآمدهای‌ پایدار برای شهرداری‌ها در دستور کار قرار گیرد.

استاندار همدان تاکید کرد: کمسیون‌های ماده ۱۰۰ نباید زیر بار کسر پارکینگ ساختمان‌های مسکونی برود زیرا نبود پارکینگ مشکلات بسیار زیادی را در حوزه اجتماعی ایجاد کرده است.