بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: تردد خودروها به علت بارش سنگین برف در بیشتر گردنه‌های استان بویژه امین الله و اسدلی، تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

جعفر شهامت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگارا یرنا اظهار داشت: در حال حاضر در تمامی محورهای استان بارش برف وجود دارد و محور بجنورد به آشخانه ، بجنورد – اسدلی و بجنورد – فاروج به علت بارش برف شدید و لغزندگی جاده تردد وسایل نقلیه با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی افزود: گردنه امین الله به دلیل بارش برف و لغزندگی مسدود شده بود که هم اکنون تردد برقرار شده است، نیروها در این مسیر شن پاشی و نمک پاشی داشته اند اما باید رانندگان با احتیاط و دقت بیشتری به رانندگی بپردازند.

شهامت خواستار خودداری از سفرهای غیرضرور  در محورهای ارتباطی استان شد و گفت: رانندگان و مسافران می توانند از طریق سامانه برخط ۱۴۱ از آخرین وضعیت تردد در محورها مطلع باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در بیش از ۷۰ درصد سطح جاده های استان بارش برف وجود دارد و با توجه به اینکه کاهش دما پیش بینی شده است احتمال یخ زدگی سطح جاده ها نیز وجود دارد.

شهامت افزود: در راه های روستایی نیز هم اکنون تردد وجود دارد اما از رانندگان می خواهیم که بیشتر احتیاط کنند.

به گزارش ایرنا ۲۳ راهدارخانه شامل ۱۹ راهدارخانه ثابت و چهار راهدارخانه سیار در استان به مسافران خدمات ارایه می دهند.

راهداران ۲۱ گردنه استان به طول ۶۷۱ کیلومتر را به صورت شبانه روزی زیر پوشش خدمات دارند.

طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱,۵۴ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳,۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.

طول راه های شریانی استان هم ۶۳۷ کیلومتر است که ۱,۸ از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده اس