همدان- ایرنا- رییس هیات کشتی استان همدان گفت: در راستای خدمت به جامعه کشتی این استان هیچ گاه کم کاری نکرده و با تمام توان برای رشد و اعتلای این ورزش تلاش و کوشش کرده ایم.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا یاری روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سه سال اخیر همواره تمام نیازهای تیم‌های منتخب کشتی استان همدان اعم از اردوهای آماده سازی، اعزام‌ و نیز رایزنی برای کسب سهمیه در رقابت های انتخابی تیم ملی و عضویت در اردوهای منتخب را به طور کامل پیگری و انجام دادیم.

وی افزود: با وجود محدودیت در اعتبارات مالی، تمامی برنامه‌های تدوین شده در طول سال به نحو مطلوب اجرا شده و امسال نیز بیش از ۵۰ اعزام و مسابقه را در سطح استان همدان برگزار کردیم.

یاری خاطرنشان کرد: مجموعه هیات کشتی استان همدان با تمام توان و انگیزه مشغول فعالیت است و هدف ما رشد و اعتلای این ورزش در عرصه های داخلی و خارجی بوده که خوشبختانه موفقیت های چشمگیری را نیز بدست آورده ایم.

به گفته وی، حضور چند کشتی گیر شاخص استان همدان در اردوهای تیم ملی و اعزام به مسابقات بین المللی از جمله دستاوردهای مهم هیات کشتی استان است.

رییس هیات کشتی همدان با اشاره به اینکه در حوزه مالی این هیات از توان مناسب برخوردار نبود، گفت: با کمک اسپانسرها و حامیان کشتی توانستیم به بهترین شکل ممکن تیم‌ها و کشتی گیران نخبه استان را حمایت کنیم.

یاری، تلخ‌ترین اتفاق سال جاری ورزش کشتی استان همدان را فوت فرامرز سماوات از اسطوره‌های به یادماندنی تاریخ کشتی منطقه عنوان کرد و گفت: مرحوم سماوات از پیشکسوتان و مربیان ارزنده و سابق تیم ملی بود که در این سال‌ها کمک فراوانی به پیشرفت کشتی استان کرد.

وی افزود: کشتی همانند سایر رشته‌های ورزشی پر از افت و خیز است و امیدوارم با تلاش جامعه کشتی در آینده صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک شویم.

استان همدان دارای پنج هزار کشتی گیر و مربی به صورت سازمان یافته است.