بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: گشت‌های نوروزی یگان حفاظت این اداره کل برای جلوگیری از تخلفات و برخورد با سودجویان از امروز-شنبه- افزایش یافت تا نظارت‌ها بیشتر شود.

قاسم قاسمی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت از اراضی ملی در این اداره کل در تعطیلات نوروز به حالت آماده باش هستند و به منظور جلوگیری از سوء استفاده و تصرف زمین های دولتی تدابیر لازم اندیشه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: در استان هفت گشت خودرویی و یک گشت موتوری در این زمینه فعال شده است که در بجنورد سه گشت فعال است. 

وی گفت: برنامه های عملیاتی نیروهای شرکت حفاظت از اراضی استان تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد و  با افراد سودجو که به دنبال تصرف اراضی ملی و دولتی هستند به جد برخورد می شود.

قاسمی افزود: زمین های محدوده و حریم شهرها که در اختیار راه و شهرسازی است به لحاظ ریالی ارزش بسیار بالایی دارد که همین امر سبب می شود سودجویان به دخل و تصرف در این زمین ها گرایش پیدا کنند.

وی از مردم خواست تا تصرف، تعرض و دخالت در زمین های دولتی و ملی را با تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند. 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار داشت: ۹ ماهه امسال حدود ۴۱ هکتار  زمین ملی در اطراف شهرهای استان به ارزش یکهزار و ۱۶۰ میلیارد ریال رفع تصرف و اجرای احکام برای آنان انجام شده است. 

بر اساس این گزراش مساحت زمین های در اختیار یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی ۲۷ هزار و ۱۸۵ هکتار است.