تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

شیراز- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: بخش جویم در جنوب استان فارس با مصوبه روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ هیات دولت در تقسیمات کشوری به شهرستان ارتقا یافت.

اسماعیل محبی پور پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  بخش جویم به عنوان کهن‌ترین بخش لارستان که بیش از ۷۰ سال دارای بخشداری بوده است، به دنبال مطالعات کارشناسی و با تصویب هیات دولت به شهرستان ارتقا یافت.
وی با بیان اینکه انتظار می‌رود اوایل هفته آینده مصوبه هیات دولت در زمینه ارتقای شهرستان جویم ابلاغ شود، اظهار داشت:‌ معیارهای کارشناسی مانند فاصله تا مرکز شهرستان، معیارهای جمعیتی و مقدورات ایجاد بخش در تابعیت در ارتقای این بخش مورد توجه بوده است.

محبی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس


معاون استاندار فارس تصریح کرد: بنا بر مصوبه هیات دولت، شهرستان جویم متشکل از دو بخش شامل بخش مرکزی به مرکزیت شهر جویم و بخش هرم به مرکزیت بلغان شکل گرفته است.
محبی پور ادامه داد: محدوده این شهرستان، محدوده سابق بخش جویم است.

پیش از این، جویم بزرگ‌ترین بخش استان فارس و یکی از توابع شهرستان لارستان در جنوب شرقی استان فارس بود. فاصله شهر جویم تا لار مرکز شهرستان لارستان و شیراز به ترتیب ۱۱۰ و ۲۵۰ کیلومتر است.

استان فارس چهارمین استان کشور از نظر وسعت و جمعیت، پیش از این در تقسیمات کشوری شامل ۳۶ شهرستان بود که با تصویب شکل گیری شهرستان جویم در هیات وزیران، شمار شهرستان‌های این استان به ۳۷ شهرستان افزایش یافت.