تهران - ایرنا - رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه با هدف نظارت بر بازار عرضه محصولات بخش کشاورزی ،اقلام و کالاهای اساسی با هدف متعادل نگاه داشتن بازار شب عید در سطح شهرستان در حال اجرا است.

محمد قریشی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: مرخصی تمامی نیروهای بخش نظارت و بازرسی در شهرستان لغو و نیروها به صورت آماده‌باش بر وضعیت عرضه کالاهای بخش کشاورزی و کالاهای اساسی نظیر مرغ، تخم مرغ، میوه، آجیل تخم مرغ، برنج و نان نظارت دارند.

وی با بیان اینکه نظارت و بازرسی به طور مستمر در سال جدید نیز ادامه دارد، توضیح داد: با همکاری نیروهای داوطلب بسیج تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ بر فعالیت اصناف نظارت داریم و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی توضیح داد: تامین، توزیع و نظارت بر ۲۵ قلم از کالاهای اساسی از آذر ماه امسال به اداره جهاد کشاورزی واگذار شده است و با استفاده از ظرفیت بسیج برای کنترل و نظارت بر بازار کالاهای اساسی برای تامین امنیت غذایی شهروندان دردست اقدام و اجرا است.

قریشی افزود: هدف از نظارت ویژه، بررسی قیمت ها،جلوگیری از دپو کالاها و اقلام ضروری و پایش عملکرد فعالان اقتصادی در سطح بازار است.

وی افزود: پس از واگذاری حوزه نظارت بر عرضه کالاهای اساسی به جهاد کشاورزی و با همکاری صنعت و معدن و نیروهای بسیج اصناف با محوریت جهاد کشاورزی، تیم های تخصصی برای نظارت بر عرضه کالاهای اساسی تشکیل و افراد پس از دریافت آموزشهای لازم در قالب تیم‌های بازرسی ساماندهی شده‌اند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: تیم های مشترک بازرسی در روزهای پایانی سال به طور مستمر بر فعالیت اصناف نظارت دارند و شهروندان شکایات خود را به شماره ۱۴۱ اعلام کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد