ارومیه - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با تاکید بر ادامه تشدید برخورد با تخریب کنندگان اراضی ملی در ایام منتهی به نوروز و تعطیلات عید گفت: به همین منظور ۲۱ تیم گشت حفاظت از کاربری اراضی ملی در کنار سایر یگان ها در استان آمادگی کامل دارند.

میرصمد سیدموسوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح به صورت ویژه از امروز، ۲۷ اسفند آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ادامه دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر یگانهای حفاظت، گشت های انتظامی هم با مشارکت و هم‌پوشانی ماموریت های یگان به یاری پلیس در پیشگیری از انواع جرائم متخلفان خواهند شتافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف در  اراضی ملی،  سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت استان به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش مردمی و برخورد با متصرفان وسودجویان است . 

سیدموسوی با بیان اینکه برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر و روستا و ساخت و ساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها و اراضی ملی اقدام می کنند، گفت: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و عرصه های طبیعی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی ممنوع است و با متخلفان، علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی طبق قانون برخورد خواهد شد.