سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج از برخی رفتارهای غلط و اتفاقات ناگوار ناشی از برگزاری جشن‌های آخر سال انتقاد کرد و گفت: دین مخالف شادی نیست اما خوشحالی‌ای که موجب آسیب به جسم انسان و دیگران شود از دیدگاه اسلام حرام و ناپسند است.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج با اشاره به اینکه چهارشنبه آخر امسال شاهد خسارت‌های جانی و مالی بسیاری برای افراد و خانواده‌ها بودیم، اظهار داشت: در این شرایط کرونایی، به هیچ وجه به صلاح نیست که با اعمال خطرناک زمینه تشدید مشکلات جامعه را فراهم کرد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم خانواده‌ها به جای خرید مواد محترقه و خطرناک، به فکر نیازمندان جامعه باشند و این پول‌ها را در مسیر رفع مشکلات نیازمندان و فقرا هزینه کنند.

امام جمعه سنندج یکی از مهمترین دغدغه‌های مسوولان را رفع مشکلات مردم دانست و افزود: طبق فرموده رهبری، جهاد اصلی در شرایط کنونی، رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است.

ماموستا رستمی ضمن تبریک هفته سربازان گمنام به فعالان این حوزه، ادامه داد: سربازان گمنام در مسیر تامین امنیت و مبارزه با دشمنان تمام توان خود را به کار گرفته و در این مسیر ایثار و فداکاری می‌کنند که باید قدردان مجاهدت‌های آنان باشیم.

وی اظهار داشت: نیروهای امنیتی با ایثار و از خودگذشتگی و بذل جان در مسیر دفاع از مرزها و امنیت مردم تلاش می‌کنند و در این مسیر جان‌فدایی کرده و شهدای بسیاری تقدیم کرده‌اند.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها بهار طبیعت را زنده شدن دوباره توصیف کرد و گفت: طبق روایات دینی قطع یک درخت و نهال همانند کشتن و به قتل رساندن یک موجود زنده است، چراکه جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی نقش مهمی در سلامت زندگی دارند.

ماموستا رستمی افزود: همه نعمت‌های الهی و هر آنچه خداوند در زمین و آسمان خلق کرده برای استفاده و بهره‌گیری مخلوقات به ویژه انسان است؛ لذا انسانی که در بوجودآمدن شب و روز، بهار و زمستان و مرگ و تولد تفکر نکند در جهل و نادانی است.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.