تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون مدیرکل و مدیر آموزش پرورش شهرستان تربت‌حیدریه گفت: به منظور میزبانی و اسکان مسافران نوروزی و زائرانی که قصد عبور از این شهرستان و سفر به مشهد را دارند تعداد ۹ باب مدرسه با ظرفیت روزانه پذیرش ۵۰۰ نفر در این شهرستان تجهیز شده‌ است.

حجت صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به جز مجتمع آموزشی و رفاهی فرهنگیان و کانون شهید فاضلی که درجه یک محسوب می‌شوند تمامی مدارس از حیث ارایه خدمات، درجه ۲ هستند.
وی ادامه داد: البته به جز مدارس یاد شده، این آمادگی را داریم تا در شرایط اضطراری و بحرانی، مسافران یا در راه‌ماندگان را در دیگر مدارس نیز اسکان دهیم.
مدیر آموزش پرورش شهرستان تربت‌حیدریه گفت: امکانات اسکان ما محدود به خانواده فرهنگیان نمی شود و افرادی که به اسکان در مجموعه آموزش و پرورش این خطه نیاز دارند می‌توانند به صورت حضوری به ستاد اسکان واقع در اداره آموزش و پرورش تربت‌حیدریه مراجعه یا از طریق اینترنت محل اسکان خود را رزرو کنند.
صالحی افزود: امکان پذیرش در مراکز اسکان آموزش و پرورش شهرستان تربت حیدریه از تاریخ ٢۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ فراهم شده است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.