لارستان- ایرنا- نماینده شهرستان های پنج گانه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال از محل بودجه مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت برای شهرستان لارستان و برای سال ۱۴۰۱ اختصاص یافت.

حسین حسین زاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مبلغ که در کمیسیون های مختلف وزارت نفت نیز به تصویب رسید در قالب بودجه مسئولیت های اجتماعی این وزارتخانه و برای کمک به اجرای طرح های حوزه های ورزش، بهداشت و نوسازی مدارس با رویکرد محرومیت زدایی و توسعه متوازن منطقه ای تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: طی یکسال گذشته همچنین مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال از این محل و با همکاری وزارت نفت به شهرستان لارستان اختصاص یافت و در پروژه های ورزشی، بهداشت و نوسازی مدارس این شهرستان هزینه شده است.

رئیس کمیه نفت و انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از برنامه های و رویکردهای مهم وزارت نفت در تخصیص این منابع ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی و امید در بین جوانان به ویژه با اجرای طرح های ورزشی است که به خوبی ظرف دو سال گذشته تاکنون تحقق یافته است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح ها در شهرستان های جنوبی فارس بواسطه حضور ملموس و مشارکت خوب خیرین و نیک اندیشان از پیشرفت های قابل ملاحظه ای برخورار بوده و همین امر عزم وزارت نفت و نگاه ویژه دولت برای افزایش میزان بودجه این منطقه را با توجه به مشارکت خوب مردم و مسئولان محلی جزم تر می کند.

وی تصرریح کرد: ظرف یک سال گذشته تاکنون چندین طرح ورزشی و زمین چمن مصنوعی در شهرها و روستاهای مختلف شهرستان لارستان به بهره برداری رسیده است و زمینه شور و امید و نشاط اجتماعی در منطقه فراهم شده است.

حسین زاده گفت: توسعه فضاهای ورزشی و ایجاد زمین‌های چمن مصنوعی کوچک و بزرگ در شهرها و روستاها و نقاط دورافتاده یکی از ضروریت‌های و نیازهای اساسی جوانان است که در سال ۱۴۰۱ هم باید با جدیت ادامه یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خیرین و نیک اندیشان خطه لارستان و شهرهای جنوبی فارس همواره یک پای ثابت در اجرای طرح های عمرانی و زیربنایی در منطقه بوده اند و در حوزه ورزش نیز با مشارکت فعال زمینه ایجاد شور و نشاط و امیدواری در منطقه را فراهم می کنند که باید قدر آنها را بیشتر دانست.

او یادآور شد: بدون مشارکت خیرین و نیک اندیشان و همراهی و همدلی مردم در شرایطی که دولت ها همواره با محدودیت های منابع مالی مواجه هستند اجرای طرح های عمرانی در بخش های مختلف ممکن نبوده است.

 لارستان به مرکزیت لار از شهرستان های جنوبی فارس است که فاصله مرکز آن با شیراز حدود ۳۸۰ کیلومتر است.