خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: شیب ابتلا به کرونا و بستری بیماران مبتلا به ویروس در این استان طی روزهای اخیر روند نزولی دارد.

به گزارش ایرنا فرهاد زیویار روز شنبه در جلسه ستاد کرونا بیان کرد: براساس گزارش های دریافتی، لرستان شرایط بهتری نسبت به هفته‌های قبل دارد و روند بستری و ابتلا شیب نزولی گرفته است.

وی اظهار داشت: طبق این گزارش، دی ماه ۱۴۰۰ نسبت به ماه‌های گذشته سال، لرستان وضعیت مناسب‌تری به لحاظ ابتلا، بستری و مرگ بر اثر کرونا داشت و در رنگ بندی شهرستان‌ها تفاوت محسوسی دیده می‌شد.

استاندار لرستان ادامه داد: در هفته آخر اسفند ماه امسال نیز به لحاظ ابتلا و بستری شرایطی شبیه به دی‌ماه در استان مشاهده می‌شود و رنگ بندی شهرها نیز اغلب نارنجی یا زرد هستند اما میزان مرگ کماکان ثابت مانده است.

زیویار افزود: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، مرگ بر اثر کرونا در استان بیشتر در افراد ۷۴ سال به بالا، واکسن نزده‌ها یا دارای بیماری زمینه‌ای مشاهده می‌شود که همین موضوع ضرورت حفاظت بیشتر از این افراد را نمایان می‌کند.

وی یادآور شد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال نو ممکن است با عادی انگاری شرایط به ویژه در دید و بازدید و مسافرت‌های نوروزی، دوباره شاهد اوج گرفتن بیماری در استان باشیم که امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از تغییر در وضعیت بیماری جلوگیری شود.

در این جلسه، استاندار لرستان از ۱۲ پزشک فعال و پرتلاش در زمینه مقابله با بیماری کووید ۱۹ با اهدا لوح سپاس تقدیر کرد.