ارومیه- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان‌غربی گفت: روزانه ۳۴۰ نفر در زندان های استان اعزام به کار می‌شوند و با عنایت به اینکه اشتغال و حمایت خانواده زندانیان که همواره مورد تاکید بوده کمک به قشر آسیب دیده زندانی وظیفه همه مسئولان است.

حسین مجیدی روز شنبه در مراسم آزادی زندانیان ارومیه، اظهار داشت: تحولی بسیار خوب در آذربایجان غربی در بحث اشتغال زندانیان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: اینکه در بحث اعزام محکومین به اشتغال، آذربایجان غربی رتبه ۲ کشوری را به خود اختصاص داده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان‌غربی گفت: همچنین بیش از هزار نفر از محکومین از پابند الکترونیک استفاده کرده‌اند و در این راستا اجازه نداده ایم که محکومین وارد زندان شوند.

مجیدی بیان کرد: در راستای اشتغال زندانیان ۲ مرکز حرفه آموزی و اشتغال در زندان ارومیه افتتاح شده است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت خیران و انسان‌های نیک اندیش و نیکوکار، کمکهای بسیار ارزنده ای را به زندانهای استان کرده است و تاکنون بیش از ۹۰ میلیارد ریال از ظرفیت خیرین در آزادسازی زندانیان استفاده شده است.

 وی افزود: طی امسال  ۱۶ نفر از مددجویان بند نسوان با کمک خیرین و ستاد دیه آزاد شده‌اند و امروز هم ۲ نفر بانوی زندانی  با کمک خیرین آزاد می‌شوند.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از تعدادی از خیران و فعالان که در زمینه اشتغال زندانیان فعالیت داشتند با تقدیم لوح تقدیر شد و همچنین مرخصی۹۰۰ نفر زندانی به مدت ۱۰ روز توسط دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تا ۱۰فروردین سال آینده تمدید گردید.